کاهش رغبت به کلاس‌های تعلیمات مسیحی در بین دانش‌آموزان آلمانی

بر اساس یک نظرسنجی در ۱۶ ایالت آلمان که از سوی سرویس مطبوعاتی کلیسای پروتستان آلمان صورت گرفته است، تعداد دانش‌آموزانی که در دروس دینى دو کلیساى بزرگ کاتولیک و پروتستان آلمان شرکت می‌کنند، کاهش قابل توجهی یافته است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان، اگرچه نتایج این نظرسنجی در ایالت‌های مختلف، متفاوت است اما مشخص است که بی‌رغبتی نسبت به درس تعلیمات مسیحی در آلمان افزایش یافته است. به‌طور مثال، ۱۰ سال پیش در ایالت نوردراین ـ‌ وستفالن(پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان) ۶۶ درصد دانش‌آموزان آلمانی در دروس دینی مسیحی شرکت می‌کردند. این در حالی است که در حال حاضر، این رقم به ۶۰ درصد رسیده است.

حتی در ایالت بایرن که به طور سنتی، کاملاً کاتولیک به شمار می‌آید، شمار دانش‌آموزانی که مایل هستند در کلاس‌های دینی مدارس و یا کلیساها شرکت کنند، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. در این ایالت، در سال تحصیلی ۲۰۰۹-۲۰۱۰، حدود ۷۸.۳ درصد افراد برای شرکت در کلاس‌های دینی داوطلب می‌شدند.

این در حالی است که به گزارش وزارت فرهنگ ایالت باواریا، در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰، این آمار به ۶۶.۵ درصد رسیده است. در شرق آلمان نیز شرایط به همین شکل است. به طور مثال، ۱۰ سال پیش در ایالت زاکسن، ۲۶.۶ درصد از دانش‌آموزان تمایل به حضور در کلاس‌های تعلیمات دینی داشتند و در حال‌ حاضر این رقم به ۲۳.۷ رسیده است. وضعیت در سایر ایالت‌های فدرال مانند زاکسن ـ‌ آنهالت نیز این‌گونه است.
منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.