تجمع مسلمانان و غیرمسلمانان علیه لایحه دولتی در فرانسه

جمعی از مسلمانان و غیرمسلمانان در فرانسه در اعتراض به لایحه ضد افراط‌گرایی در فرانسه تجمع کردند و آن را لایحه ای ضدمسلمانان خواندند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حدود ۱۵۰ نفر از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان فرانسه یکشنبه، ۲۶ بهمن در  اعتراض به لایحه ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی اسلامی تجمع کرده و از دولت خواستند از تصویب آن خودداری کند.

به اعتقاد اقلیت مسلمان فرانسه این لایحه دولت پاریس، موجب خواهد شد که آزادی‌ فعالیت‌های دینی نادیده گرفته شده و مسلمانان همواره در مظان اتهام باشند.

بحث پیرامون لایحه قانونی در مجلس فرانسه علیه اصول اسلامی با مخالفت‌های زیادی از سوی سازمان‌های مردم نهاد اسلامی روبه‌رو شده و انتقادات گسترده‌ای در پی داشته است.

چندین سازمان مردم نهاد در فرانسه از جمله کمیته هماهنگی انجمن‌های مسلمانان ترک، مرکز جامعه اسلامی ملی گوروش در فرانسه و فدراسیون عقیده و عمل با انتشار بیانیه‌ای مشترک از این لایحه انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: ما به دلیل اینکه پیش از تقدیم این لایحه به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه توسط شورای اسلامی فرانسه تصویب نشده و نظر افرادی که در فرانسه به عنوان امام جماعت انجام وظیفه می‌کنند، درباره این لایحه را نپرسیده‌اند، متأسف شده‌ایم.

همچنین در بیانیه اشاره شد که برخی موارد این لایحه حیثیت مسلمانان را لکه‌دار می‌کند، به مسلمانان تهمت می‌زند و آنان را به حاشیه می‌راند.

دولت امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه معتقد است که این لایحه برای محافظت از ارزش‌های فرانسه مانند برابری جنسیتی، سکولاریسم و ​​جلوگیری از ریشه‌دار کردن ایده‌های رادیکال و ایجاد خشونت لازم است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.