بیشترین تعداد داعشی در عراق

کمیته بین المللی مجازات القاعده و داعش وابسته به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش کرد که بیشترین شمار تروریست های داعش در کشور عراق حضور دارند.

در گزارش ارائه شده کمیته مجازات القاعده و داعش وابسته به شورای امنیت سازمان ملل آمده است که بررسی ها نشان می دهد که داعش ۱۰۰ میلیون دلار ذخیره مالی دارد.

بر پایه این گزارش، داعش اکنون ۱۰ هزار نیرو در سوریه و عراق دارد که بیشترین شمار آنها در عراق حضور دارد.

گزارش افزوده که داعش این ذخایر مالی را با استفاده از شبکه های مالی غیررسمی به دست آورده است و به جمع آوری منابع و پول از راه های گوناگون از جمله اخاذی، آدم ربایی و گرفتن فدیه ادامه می دهد.

داعش همچنان و با توجه به از دست دادن شماری از رهبرانش در سال ۲۰۲۰، قادر به حمله و انجام عملیات در مناطق مرزی میان عراق و سوریه است.

شورای امنیت با اشاره به توانایی تروریست های داعش در پنهان شدن در مخفیگاه ها و پشتیبانی از آنها توسط جوامع بومی و محلی، آورده است که این گروه تروریستی می تواند به مناطق دارای درگیری بیش از دیگر مناطق امن حمله کند.

عراق در سال ۲۰۱۷ پایان جنگ علیه داعش را اعلام کرد اما هنوز عناصر باقیمانده این گروه تروریستی در مناطقی نظیر بغداد، صلاح الدین، کرکوک، الانبار و دیاله به صورت هسته های خفته فعالیت می کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.