آغاز دوباره روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا

به گفته نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، در پی برقراری تماس تلفنی این گروه با آمریکا، روابط رسمی آنها دوباره آغاز شده‌است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الأخباریه، محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که روابط با دولت آمریکا به ریاست جو بایدن را پس از قطعی آن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رسماً از سر گرفته است.

وی در این باره گفت که با هادی عمرو، مسؤول پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

اشتیه افزود: در نشست هفتگی دولت در رام الله راه‌های ازسرگیری روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا به ویژه بازگشایی مراکز دیپلماتیک و کنسولگری و همچنین ازسرگیری کمک‌های آمریکا و همچنین حمایت از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطین (آنروا) مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد که در گفت‌وگو با عمرو بر آمادگی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز روند سیاسی جدی مبتنی بر قانون بین‌الملل و تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح تأکید کرد.

اشتیه همچنین به نقل از عمرو گفت که وی بر تعهد دولت آمریکا به برنامه‌های مطرح شده در جریان تبلیغات انتخاباتی پایبند است و آنها را به تدریج اجرا خواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل خرداد گذشته در اعتراض به انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس رسماً روابط خود را با دولت آمریکا قطع کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.