منشور مساجد فرانسه با اصول اسلام و با آزادی عقیده مغایرت دارد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به عملکرد امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در قبال مسلمانان، از مقامات فرانسه و دیگر دول جهان خواست از نژادپرستی و هرگونه تبعیض دینی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای از دولت فرانسه خواست تا از دخالت در حریم خصوصی اسلام دست بردارد و همان گونه که با پیروان ادیان دیگر برخورد می‌کند با پیروان دین اسلام نیز رفتار کند.

دکتر «علی القره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد: منشور مساجد فرانسه با اصول اسلام و با آزادی عقیده مغایرت دارد.

این اتحادیه که مقر آن در دوحه پایتخت قطر است، از مسئولان فرانسه و جهان خواست تا با نژادپرستی و انواع تبعیض‌های دینی که در برخی از کشورها علیه اسلام و مسلمانان اعمال می‌شود، مخالفت کنند. زیرا تأثیرات منفی این اقدامات پذیرفتنی نیست.

در این بیانیه آمده است: مشخص است که اسلام می‌خواهد همه پیروانش به پیمان‌ها و منشورهایی که به آنها تعهد دارند، پایبند باشند. دین اسلام مشتاق‌ترین دین برای دستیابی به صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت آمیز است، به شرطی که اصول این دین حفظ شود.

این اتحادیه اعلام کرد: هنگامی که اسلام در بیشتر کشورهای جهان حاکم شد، مسلمانان دین خود را با زور و شمشیر بر کسی تحمیل نکردند. دین اسلام از آغاز تاکنون حافظ حقوق غیر مسلمانان و اموال شأن بوده است.

اتحادیه علمای مسلمان با انتقاد از رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: «امانوئل مکرون» بیشتر زمان خود را برای تضعیف اسلام و محدود کردن مسلمانان گذاشته است.

این اتحادیه از سازمان همکاری اسلامی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواست تا از دولت فرانسه بخواهند به اسلام و حقوق مسلمانان احترام بگذارند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.