پیام پاپ به مناسبت کریسمس/ وعده دیدار از دو کشور

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام خود به مناسبت کریسمس و شب میلاد مسیح(ع) وعده داد که در اسرع وقت از دو کشور دیدن کند.

به گزارش Vatican News، در بخشی از پیام کریسمسی پاپ فرانسیس که خطاب به رئیس کلیسای کاتولیک لبنان نوشته شده با اشاره به وضعیت این کشور که با بحران عمیق اقتصادی عمیق و پیامدهای ناشی از انفجار مرگبار و ویران کننده بندر بیروت دست و پنجه نرم می‌کند، آمده است: من عمیقا نگران درد و رنجی هستم که بر تحمل، تاب‌آوری، نبوغ و ابتکارات بومی در سرزمین سروها سایه افکنده است.

پاپ وعده داد به زودی از لبنان و سودان جنوبی دیدن کند و گفت که سخنان وی برای مردم لبنان، بدون فرق گذاشتن در مورد جامعه و مذهب آنها است.

وی تصریح کرد که «سرزمین سروها»(لبنان) به طور مکرر در کتاب مقدس ذکر شده است و این سرو نماد استواری، ثبات و محافظت است.

پاپ فرانسیس خطاب به لبنانی‎ها افزود: هویت شما هویت مردمی است که خانه و میراث خود را رها نمی‌کنند، هویت مردمی است که حاضر نمی‌شوند از رؤیای که به آینده یک کشور زیبا و مرفه اعتقاد دارد، دست بکشند.

رهبر کاتولیک‌های جهان خطاب به رهبران سیاسی و مذهبی که نماینده مردم و مسئول «جلب منافع عمومی» را دارند، گفت: شما نباید به دنبال منافع خود باشید، عمل شما برای خود شما نیست، بلکه برای دولت و ملتی است که نماینده آن هستید.

پاپ همچنین با تکرار آرزوی خود برای سفر در اسرع وقت به لبنان از جامعه جهانی درخواست کمک به لبنان را کرد و گفت: به هم کمک کنیم لبنان جدا از درگیری ها و تنش‌های منطقه‌ای باشد. بیایید به لبنان کمک کنیم تا این بحران بزرگ را پشت سر بگذارد و یک زندگی عادی را از سر بگیرد.

وی در انتهای پیام کریسمسی خود گفت: دختران و پسران عزیز، در تاریکی شب به بالا نگاه کنید. باشد که ستاره بیت لحم (محل تولد عیسی مسیح(ع)) راهنمای شما و مایه دلگرمی‎تان باشد تا بتوانید برنامه خدا را کامل‌تر درک کنید و نه راه خود را گم کنید و نه امید خود را از دست بدهید.

پاپ فرانسیس همچنین در پیامی جداگانه که به صورت مشترک با جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری و مارتین فیر، مسئول کلیسای اسکاتلند نوشته شده، وعده داده تا در سفر به سودان جنوبی، کشوری با اکثریت مسیحی، که پیش‌تر به تأخیر افتاده بود تعجیل ایجاد کند.

در این پیام خطاب به رهبران سودان جنوبی ابراز امیدواری شده که همه چیز به سرعت به منوال عادی خود بازگردد.

سودان جنوبی به رغم دارا بودن ذخایر بزرگ نفت از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و رقبای سیاسی در این کشور سالها بر سر به دست گرفتن قدرت با یکدیگر نزاع داشتند. رهبران سیاسی در نهایت ماه فوریه(بهمن ماه ۱۳۹۸) پس از سالها مناقشه و جنگ داخلی بر سر تشکیل یک دولت وحدت ملی به توافق رسیدند.

پاپ فرانسیس به طور سنتی در پیام روز کریسمس خود از چند کشور نام می‌برد؛ اما او این بار در پیام‌های شب کریسمس دو کشور(لبنان و سودان جنوبی) را به دلیل مشکلاتی که هر یک در سال جاری با آنها روبرو بودند، متمایز کرد تا توجه جامعه جهانی را بیشتر به سوی آنها جلب کند.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.