احمد واعظی در واکنش به توهین فرانسوی‌ها به پیامبر اکرم (ص): چهره بدون رتوش غرب هر روز رسواتر می‌شود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: رشد اسلام گرایی، منشاء جسارت کشورهای غربی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) است و با این توهین‌ها چهره بدون رتوش غرب هر روز رسواتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در شورای مدیران دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد.

ضمن تبریک میلاد نبی گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) تصریح کرد: حمایت کشورهای غربی از جسارت به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) موجب جریحه دار شدن قلوب مؤمنین و مسلمین شد.

وی، هراس غرب نسبت به رشد اسلام گرایی را منشأ اصلی جسارت‌ها به ساحت پیامبر (ص) دانست و گفت: عمده‌ترین ریشه این جسارت‌ها، هراسی است که جریان سکولار در غرب نسبت به رشد اسلام گرایی دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که در فضای غرب تنفس کرده‌اند و آشنا هستند، می‌دانند که در غرب یک اقبال طبیعی برای گرایش به اسلام وجود دارد و ایجاد ترس و واهمه از اسلام در دستور کار جریان‌های سکولار فرهنگی، سیاسی و کسانی که عملاً قدرت سیاسی و فرهنگی غرب را در اختیار دارند، قرار گرفته است.

اهداف جریانات سکولار غربی از توهین به پیامبر (ص)

وی با اشاره به سناریو و پازلی که در دستور کار جریان‌های سکولار فرهنگی و سیاسی غرب قرار دارد، تصریح کرد: تزریق وحشت از اسلام و مسلمین به جامعه و اینکه جامعه نتواند مسیر اصلی خودش را نسبت به پیوند با اسلام برقرار کند، یکی از اهداف مهم این جریانات سکولار غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، کریه نمایی نسبت به چهره اسلام و اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) از طرق مختلف را یک راهبرد اصلی جریان‌های سکولار غربی عنوان کرد و افزود: چیزی که خیلی تعجب ما را بر می‌انگیزد، توجیه اینگونه رفتارها تحت عنوان آزادی بیان است.

وی اضافه کرد: در دهه‌های اخیر به ویژه پس از پایان جنگ سرد، بسیاری از شعارها و ارزش‌هایی که غرب به آنها می‌بالید، کاملاً نخ نما شده است.

ماهیت غرب در دهه‌های اخیر عریان‌تر و آشکارتر نمایان شد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دوران جریان دو قطبی در جهان و دوران جنگ سرد میان بلوک غرب و شرق، اظهار داشت: جریان شرق با شعارهای جذاب سوسیالیستی، اقشار مختلفی مخصوصاً جامعه کارگر و محروم را مورد توجه خود قرار داده بود، که جهان غرب مجبور بود برای خنثی کردن این رویکرد، از ایدئولوژی لیبرالی خود چهره آرایی کند.

وی افزود: لذا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با ساخت فیلم‌ها و کار رسانه‌ای گسترده و تبلیغات وسیع توانستند چهره آرایی بسیار خوبی در مقابل هجمه ایدئولوژیک جریان‌های سوسیالیستی و کمونیستی انجام دهند و یک چهره موجهی از خود به نمایش بگذارند و ارزش‌های لیبرالی را پررنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: با توجه به اینکه غرب در ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر و پس از فروپاشی شوروی سابق رقیبی جدی در عرصه ایدئولوژیک مشاهده نکرد، ماهیت غرب خیلی عریان‌تر و آشکارتر نمایان شد و مخرب‌ترین جریانات تروریستی دست پرورده دموکرات‌ها است که بیشترین شعار آزادی و حقوق بشری را می‌دهند.

وی بیان داشت: در کارنامه ۸ ساله دولت بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور دموکرات، ایجاد جریان طالبان دیده می‌شود و یا جریانات خشن و خون ریزی مانند داعش در خاورمیانه که در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم، دست پرورده اوباما است.

ماجرای عدم حضور دو استاد آمریکایی در وبینار یک پژوهشگاه

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد، چهره بدون روتوش غرب رسواتر می‌شود، تصریح کرد: توهین به رسول گرامی اسلام (ص) را آزادی بیان می‌دانند، در صورتی که اخیراً در یکی از وبینارها در یکی از پژوهشگاه‌ها، دو استاد آمریکایی دعوت شدند که از طریق فضای وب در همایش شرکت کنند که توسط حکومت آمریکا رسماً به این دو استاد آمریکایی فشار آوردند تا اگر در این وبینار شرکت کنند، بودجه دانشگاه شأن را مورد تحریم و فشار قرار می‌دهند و دانشگاه آمریکایی نیز از حضور اساتید ممانعت به عمل آورد.

وی افزود: در یک جلسه تبلیغی از یک عالمی سؤال کردند که حکم لواط در اسلام چیست؟ این عالم هم جواب سؤال را داد، سپس در انگلیس فضایی ایجاد کردند و بیان کننده حکم را تحت فشار قرار دادند و از مرکز دعوت کننده او خواستند به هیچ وجه فرصت سخنرانی به او ندهند و این آزادی بیان غربی است.

انقلابِ اداریِ لازم در ساختار کشور به وجود نیامد

حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینکه بسیاری در داخل کشور این تصور را دارند که اگر بایدن رأی بیاورد، اتفاقات خاصی برای ایران به وجود می‌آید، اظهار داشت: ما در اقتصاد، مدیریت و اداره کشور یکسری مشکلاتی داریم، لذا انقلابِ اداریِ لازم در ساختار کشور به وجود نیامد و بارها و بارها طرح اصلاح ساختار اداری و کوچک کردن دولت مطرح شد، ولی اقدامی صورت نگرفت و ما هنوز در ساحت‌های مختلف اداری و بودجه ریزی و فرایندهای مدیریتی و امور ساختاری مشکلات فراوانی داریم.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها نسبت به اینکه اگر بایدن رأی بیاورد، مشکلات اقتصاد کشور حل می‌شود، گفت: آن زمانی که چند میلیون بشکه نفت را به نرخ بشکه‌ای ۱۲۰ دلار می‌فروختیم، آیا مشکلاتمان حل شد؟ ارزش پولی ما بیشتر شد؟

رفع فساد و مشکلات اقتصادی منوط به رفع امضاهای طلایی و اصلاح فرایندهاست

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسأله اقتصاد مقاومتی و اصلاح امور داخلی اظهارکرد: مادامی که مجلس، دولت و ارکان حاکمیتی دردهای مزمن در داخل را به شکل جدی اصلاح نکنند، دولت کوچک سازی نشود، دولت الکترونیک به معنای واقعی تشکیل نگردد، امضاهای طلایی از بین نرود و اصلاح فرایندها صورت نگیرد، نظام مالی و بانکی اصلاح نشود و شفاف سازی در عرصه حکمرانی و اداره کشور بوجود نیاید، علی الدوام با مشکلات فساد، تورم و کاهش ارزش پول ملی و… روبرو خواهیم بود و با انتخابات آمریکا هم مشکلات حل نخواهد شد. شاید انتخاب بایدن تأثیر روانی و مقطعی خواهد داشت ولی درمان دردهای کشور به مواردی که ذکر شد، برمی‌گردد.

منبع خبرگزاری مهر
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.