اسلام‌هراسی در کانادا رو به افزایش است

آمارهای جدید نشان می دهد اسلام‌هراسی در کانادا رو به افزایش است.

به گزارش سایت آنیسلام نتایج یک نظرسنجی جدید در کانادا نشان‌می‌دهد که موج اسلام‌هراسی و نگرش منفی بیش از نیمی از جمعیت کشور کانادا در مورد اسلام و مسلمانان رو به افزایش است.

شاچی کرل نایب‌رییس مرکز افکارسنجی «انگس رید» در کانادا در این نظرسنجی عنوان کرد: مشابه همین سؤالات را چهار سال پیش نیز در قالب یک نظرسنجی از کانادایی‌های سراسر کشور جویا شدیم. اما نتایج نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۹ تاکنون دیدگاه‌های مردم کانادا نسبت به ادیان مختلف به جز مسیحیت بسیار تنزل پیدا کرده است.

تایج نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی انگس رید نشان داد که ۶۹ درصد مردم ایالت کبک کانادا و ۵۴ درصد مردم بقیه ایالت‌های کانادا دیدگاه نامطلوبی نسبت به اسلام دارند.

بنا بر این نظرسنجی، جوانان و قشر تحصیل‌کرده کانادایی دیدگاه‌های مثبت‌تری نسبت به دیگر ادیان از جمله اسلام دارند.

شاچی کرل در این بیانیه با اشاره به آمارهای به دست آمده عنوان کرد: جای آن است که تلاش‌های بیشتری برای معرفی ادیان مختلف به مردم کانادا انجام گیرد.

این نظرسنجی در پی افزایش اعتراض‌ها به معرفی یک اساسنامه جدید در ایالت کبک کانادا به عمل آمد. این اساسنامه جدید کارکنان دولتی ایالت کبک را از استفاده از هرگونه نماد مذهبی از جمله حجاب منع می‌کند.

بنابر آمارهای رسمی کشور کانادا، اسلام پرسرعت‌ترین دین در حال رشد در این کشور است و جمعیت مسلمانان کانادا در طول دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است. مسلمانان امروز بیش از ۳ درصد کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند.
آمارهای جدید نشان می دهد اسلام‌هراسی در کانادا رو به افزایش است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.