رییس دانشگاه ادیان و مذاهب: ویروس کرونا باید راه‌گشای آینده میلیون‌ها مسلمان باشد

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه ویروس کرونا باید راه‌گشای آینده میلیون‌ها مسلمان باشد، گفت: از شیوع ویروس کرونا باید این درس را بگیریم که انسان بسیار ضعیف و ناتوان است و جوامع اسلامی که بیشترین امکانات و بزرگترین جمعیت جوان را دارند باید در پی چراغ راهی برای آینده جهان اسلام بوده و مشکلات را با وحدت و همدلی حل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در وبینار «جهان پساکرونا و سناریوهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام» سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه ویروس کرونا، انسان به خود متکی و مغرور را از خواب بیدار کرد، گفت: انسان با خود فکر می‌کرد می‌تواند تمام مشکلات را حل کند و برای اولین بار که نه بمب اتم و نه یک حادثه عجیب بلکه یک ویروس ناشناخته و کوچک توانست چرخه زندگی بشر را از کار بیاندازد.

وی ادامه داد: این ویروس، مسلمان، بودایی، مسیحی و… نمی‌شناسد و به همه بشری حمله کرده است اما در این بین ما مسلمانان که اعتقاد بیشتری داریم و معتقد هستیم که خداوند گاهی با این ویروس و امثال این موارد انسان را مورد امتحان قرار می‌دهد باید به عدالت، برابری و همدلی بیشتر از سایر جوامع اهمیت بدهیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: این ویروس یک امتحان بزرگ برای بشریت است اما برای مسلمانان امتحان بزرگتری است؛ زیرا اعتقادات ما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، امکانات در دست جوامع اسلامی بسیار زیاد است و بزرگترین جمعیت جوان را در اختیار داریم از این رو باید وحدت لازم را در امت اسلامی ایجاد کنیم.

این آخرین باری نیست که جوامع اسلامی به یکدیگر نیازمند هستند این ویروس باید راه‌گشای آینده میلیون‌ها مسلمان باشد، پس باید چراغ راه آینده را روشن کنیم.

نواب در پایان یادآور شد: امت اسلامی باید با همدلی مشکلات را از بین ببرد، اگر وحدت باشد کشورهای دیگر نمی‌توانند در جوامع اسلامی دخالت کنند.

منبع خبرگزاری شفقنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.