برگزاری کنفرانس اسلام‌شناسی در مسکو با حضور اساتید ایرانی

کنفرانس «سازمان‌دهی راهبردی مفاهیم در فرهنگ اسلامی» 26 و 27 سپتامبر در محل انستیتو فلسفه مسکو برگزار شد.

 

به گزارش جهان ادیان، این کنفرانس به ابتکار بنیاد مطالعات اسلامی در روسیه و با همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه با هدف بررسی یکی از پرسش‌های اساسی اسلام‌شناسی به انجام رسید. 

 

به دعوت بنیاد مطالعات اسلامی و با همکاری مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سه تن از اساتید ایرانی، عبدالحسین خسروپناه، شهرام پازوکی و علی شیروانی در این کنفرانس شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند. در این کنفرانس بیست سخنران دیدگاه‌های خود را طرح کرده و به بحث نشستند. از جمله آندره اسمیرنف، لئونید سوکیانین، دمیتری فرالو، یانیس اشوتس، میثم الجنابی، روزانا پسخو، الشاد نصیراف، یوگنیا فرالووا  و ناتالیا پریگارینا مقاله خود را ارائه کردند.

 

در این کنفرانس موضوعاتی مثل «ظاهر و باطن»، «تشبیه و تنزیه»، «تأویل و تفسیر» از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

 

در افتتاحیه مراسم  علیرضا صانعی کاردار سفارت ایران در روسیه بر اهمیت تلاش‌های علمی متفکران در ساخت فرهنگ بشری و حمایت ایران از پروژه‌های پژوهشی در حوزه اسلام‌شناسی تأکید کرد. حمید هادوی رئیس بنیاد مطالعات اسلامی ضمن بیان اهتمام بنیاد به حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه فرهنگ و علوم اسلامی و کمک به توسعه اسلام‌شناسی در روسیه، به یکی از زوایای موضوع کنفرانس جاری پرداخت و بیان نمود یکی از مسائل مهم در علوم و فرهنگ اسلامی نحوه برخورد با متون دینی و استخراج معنا از آن می‌باشد که هریک از متفکران مسلمان بر اساس علم مورد نظر و نیازهایش شیوه متفاوتی را در پیش گرفته است.

 

بنیاد در نظر دارد تا دو ماه آینده متن کامل مقالات را به انتشار برساند.

 
کنفرانس «سازمان‌دهی راهبردی مفاهیم در فرهنگ اسلامی» 26 و 27 سپتامبر در محل انستیتو فلسفه مسکو برگزار شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.