سراسقف کلیسای روم ارتدوکس: اسرائیل در تلاش برای به حاشیه راندن مسیحیان در قدس است

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف و به حاشیه راندن مسیحیان در قدس اشغالی و مجبور کردن آنها برای ترک این شهر را برنامه‌ریزی‌شده خواند.

به نقل از رأی الیوم، عطاءالله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در گفت‌وگو با روزنامه «فلسطین»، مسئولیت کامل کاهش تعداد مسیحیان در قدس اشغالی را برعهده رژیم صهیونیستی و سیاست‌های ظالمانه آن علیه فلسطینیان دانست.

وی افزود: این یک واقعیت است که اکنون تعداد مسیحیان در قدس اشغالی از هشت هزار نفر فراتر نمی‌رود، در حالی که در سال ۱۹۴۸ شمار مسیحیان ساکن قدس بیش از ۳۵ هزار نفر بود.

سراسقف کلیسای روم ارتدوکس دلیل کاهش تعداد مسیحیان در قدس را مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از اشغال قدس و سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مسیحیان و مسلمانان دانست و گفت: اکنون بسیاری از مسیحیان فلسطینی که به خارج مهاجرت کرده‌اند، قلب و روحشان با قدس و فلسطین است و امیدوارند که روزی به سرزمین خود بازگردند.

وی افزود: تعرض صهیونیست‌ها تنها علیه مسلمانان قدس نبوده است و مسیحیان نیز همچون مسلمانان قربانی این سیاست‌های اشغالگرانه قرار گرفته‌اند.

تجاوز به مسجدالاقصی به منزله تجاوز به حقوق همه مسلمانان و مسیحیان سراسر جهان است، لذا ما بیش از گذشته خواستار وحدت همه فلسطینیان هستیم، چراکه فلسطین از گذشته تا حال نمونه همزیستی مشترک اسلامی بوده و خواهد بود.

اسقف حنا با اشاره به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از بیماری کرونا برای اجرای نقشه‌ها و جنایات خود در قدس اشغالی، گفت: شهر قدس پس از شیوع کرونا در نتیجه اقدامات اشغالگرانه اسرائیل، به شهر اشباح تبدیل شده و وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای دارد.

اسرائیل با سوءاستفاده از این بیماری می‌خواهد سلطه بیشتری بر قدس و مسجدالاقصی داشته باشد، اما مسیحیان و مسلمانان قدس یک خانواده هستند و از وظیفه خود در دفاع از سرزمینشان کوتاه نخواهند آمد.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.