کمپین اومانیست‌های امریکا برای حمایت از جو بایدن

اومانیست‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا حامی بایدن هستند و امیدوارند بتوانند رأی غیرمذهبی‌ها از جمله آتئیست‌ها، اگنوستیک‌ها و همه کسانی را که معتقد به مذهب رسمی خاصی نیستند، به سمت بایدن جذب کنند.

گروهی جدید در امریکا کارزاری را آغاز کرده‌اند که هدف آن جذب آراء امریکایی‌های غیرمذهبی به زوج بایدن-هریس است و امیدوارند که بتوانند به سرعت اجتماعی لیبرال را به نفع دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شکل دهند.

کارزار ” اومانیست‌ها برای بایدن” روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر از برنامه‌های خود رونمایی کرد. این گروه به رهبری گرگ اپستین، کشیش اومانیست دانشگاه هاروارد و دانشگاه ماساچوست شکل گرفته است.

او می‌گوید: ” جامعه اومانیست‌ها و غیرمذهبی‌ها قرار است نقش بسیار مهمی در این انتخابات ریاست‌جمهوری بازی کنند، زیرا ما حدود ۳۰ درصد از رأی‌دهندگان دموکرات را نمایندگی می‌کنیم.”

به گفته اپستین، گروه اومانیست‌ها برای بایدن امیدوار است که بتواند بخش وسیعی از آتئیست‌ها، اگنوستیک‌ها و دیگر افرادی را که معتقد به مذهب رسمی خاصی نیستند با یکدیگر متحد کند، تا بتوانند بزرگترین اجتماع ایمانی حزب دموکرات را در انتخابات نوامبر شکل دهند.

آن‌ها حتی ایالت‌های سرنوشت‌ساز مانند ایالت آریزونا را که می‌توانند در آن‌ها مؤثر عمل کنند انتخاب کرده‌اند. براساس داده‌های مرکز تحقیقاتی پیو ۲۷ درصد از ساکنان ایالت آریزونا افراد غیرمذهبی هستند.

هرچند اکثز غیرمذهبی‌ها در امریکا (۷۵ درصد) در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ از دموکرات‌ها پشتیبانی کردند، همواره در گذشته به علت مشارکت پایین در انتخابات مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

به عقیده اپستین مشارکت کم غیرمذهبی‌ها، به این موضوع که اکثر آنها از جوانان هستند و جوانان نیز به طور کلی در انتخابات کمتر شرکت می‌کنند، مرتبط است. بنابراین برای جذب این گروه از واجدان شرایط رأی‌دهی برای شرکت در انتخابات، به بسیج هدفمند نیاز است، چیزی که دموکرات‌ها در گذشته نسبت به آن کمتر اهمیت قائل شده‌اند.

براساس پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی پیو، به جز آتئیست‌ها و اگنوستیک‌ها، بقیه امریکایی‌های غیرمذهبی به خدا اعتقاد دارند و به طور منظم عبادت می‌کنند. با این‌حال اپستین معتقد است که اکثر غیرمذهبی‌ها در باور به “ارزش‌های اومانیستی” مانند علم را “بهترین ابزار برای ساختن یک دنیای سالم” دانستن با هم اشتراک دارند. آن‌ها همچنین همگی حامیان عدالت نژادی و کثرت‌گرایی هستند.

به گفته اپستین: ” ما اومانیست‌ها و باورمندان به ارزش‌های اومانیستی مانند شرافت، همدلی و شفقت انسان، معتقدیم که کارزار بایدن-هریس نماینده چیزی فراتر از یک مبارزه انتخاباتی صرف است.”

گروه اومانیست‌ها برای بایدن عضو رسمی کارزار انتخاباتی جو بایدن نیست، اما کارکنان ستاد انتخاباتی بایدن مانند مدیران بخش توسعه دینی در کارزار بایدن-هریس و حزب دموکرات، قرار است در اولین رویداد رسمی گروه شرکت کنند.

اپستین می‌گوید: ” ما احساس مورد حمایت بودن و ارزشمندی می‌کنیم، احساسی که پیش از این هرگز تا این سطح در گروه ما وجود نداشته است.”

او هدف اصلی شکل‌گیری گروه خود را مشارکت حداکثری سکولارها و غیرمذهبی‌ها در انتخابات نمی‌داند، بلکه به دنبال تشکیل یک اتحاد قدرتمند با مذهبی‌های لیبرال است.

به عقیده او “بین ارزش‌های اومانیستی غیرمذهبی‌ها و و ارزشهای مذهبی دین‌داران لیبرال نکات مشترک بسیاری وجود دارد.”

بنابراین اپستین و گروهش می‌خواهند “بخشی از بازی باشند و بتوانند نقشی تاثیرگذار در امور کشور بازی کنند.”

 

مترجم: نفیسه نیک‌بخت

منبع رلیجن نیوز
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.