به همت یک مسلمان اهل بلکبرن انگلیس، اپلیکیشن (Masjid Times) مخصوص مساجد طراحی شد

اپلیکیشن جدیدی که در اعلام اوقات نماز به نمازگزاران کمک می‌کند، با استقبال گسترده مسلمانان روبه‌رو شده است.

به نقل از لنکشایر تلگراف، اپلیکیشن تازه‌ای که در انگلیس طراحی شده است به مسلمانان اجازه می‌دهد با مشاهده زمان واقعی نماز و نزدیکترین مسجد به محل حضور خود را پیدا کنند.

این اپلیکیشن که مسجد تایمز (Masjid Times)، نام دارد به همت یک مسلمان اهل بلکبرن انگلیس تولید شده است. وی می‌گوید فکر تولید این اپلیکیشن از وقتی در ذهنم شکل گرفت که دریافتم ۹۰ درصد از مساجد زمان‌بندی اوقات زمان خود را تنها به صورت کاغذی در اختیار نمازگزاران می‌گذارند.

وی که مایل نیست نامش فاش شود این اقدام را ضرورت و وظیفه‌ای دینی برای خود می‌داند و می‌گوید: در چنین شرایطی بود که فکر کردم این اپلیکیشن می‌تواند به مسلمانان این امکان را بدهد که از اوقات نماز در مساجد نزدیک خود آگاه شوند. در طول زمان، ویژگی‌های جدیدی مثل مسیر نزدیکترین مسجد، شماره‌های تماس و قبله‌نما به آن اضافه شد.

همچنین اتاق‌های مخصوص عبادت پیروان ادیان در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها به این اپلیکیشن افزوده شده و در مجموع مشخصات ۶۰۰ مکان عبادی برای مسلمان در دسترس است.

وی افزود: از همان ابتدا نیت من این بود که حتی اگر یک نفر از این اپلیکیشن بهره ببرد همه زمان، تلاش و هزینه‌ای که برای این کار کردم، ارزشمند بوده است.

این مسلمان انگلیسی که از استقبال و حمایت مسلمانان از این اپلیکیشن شگفت‌زده شده است، می‌گوید: درسی که از این اقدام گرفتم این بود که فروتن باشید و اجازه ندهید چیزی روحیه شما را تضعیف کند و به خاطر داشته باشید که نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود.

منبع خبرگزاری ایکنا
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.