دین‌یار سابق ملکه: کسی که به رستاخیز اعتقاد نداشته باشد، مسیحی نیست

آقای دکتر گاوین آشندن، دین‌یار سابق ملکه در قالب نامه‌‌ای برای نشریۀ تایمز نوشت که آن بخش از مسیحیان که اعتقادی به رستاخیز مسیح ندارند، اصلاً مسیحی به شمار نمی‌روند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از تلگراف، نظرسنجی‌ای که در روز «یک‌شنبۀ نخل» توسّط بی‌بی‌سی صورت گرفت، حاکی از آن است که 23% مسیحیان اعتقادی به زنده شدن دوبارۀ حضرت مسیح ندارند. در واقع اشتباهی که این افراد مرتکب آن شده‌اند آن است که فرهنگ انگلیس را با دین مسیحیت خلط کرده‌اند. به گفتۀ آشندن، "کسانی را که نه اعتقادی به رستاخیز دارند و نه به کلیسا نزدیک می‌شوند نمی‌توان مسیحی قلمداد کرد. مثل خیلی چیزهای دیگر، مسئله این است که اصطلاحات را چطور برای خودمان تعریف کنیم. پی بردن به شواهدی که انسان را به این باور می‌رساند که رستاخیز مسیح اتّفاق افتاده، یکی از چیزهایی است که از انسان یک فرد مسیحی می‌سازد و شخصی که نتواند به این باور برسد مسیحی نیست".
با این که 23% مسیحیان اعتقادی به رستاخیز ندارند، 10% افراد غیرمتدیّن و بی‌دین رستاخیز را باور دارند.

شرکت پژوهشی«کامرس» بر روی دو هزار نفر نظرسنجی‌ای انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد 46% مردم به وجود حیات پس از مرگ اعتقاد دارند و از هر پنج فرد بی‌دین نیز یک نفر به زندگی اخروی ایمان دارد.

جناب کشیش دیوید واکر، اسقف‌اعظم منچستر می‌گوید این دستاوردها حاکی از آن است که کسانی که به کلیسا نمی‌روند به اصول اعتقادی مسیحیت ایمان دارند. "عجیب آن است که در میان کسانی که پیرو هیچ دین مشخّصی نیستند و اغلب به‌اشتباه سکولاریست یا ملحد نامیده می‌شوند، سطح بالایی از اعتقادات مذهبی مشاهده می‌شود".

گفتنی است که دکتر آشندن پس از انتقاد از یک کلیسا به خاطر قرائت قرآن به عنوان بخشی از مراسم عبادی، در ماه ژانویه از سمت دین‌یاری استعفا داد. او می‌گوید منتقدین به خاطر مدافعۀ وی از دین مسیحیت در عرصۀ عمومی از وی شاکی شده بودند. آشندن در ماه مارس کلیسای انگلستان را ترک گفت.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.