یک چهارم مسیحیان اعتقادی به رستاخیز ندارند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر چهار فرد مسیحی تقریباً یک نفر اعتقادی به داستان زنده شدن دوبارۀ حضرت عیسی ندارد. کمتر از یک سوم مسیحیان به تفسیر لفظی داستان رستاخیز مسیح اعتقاد دارند و 41% مسیحیان نیز معتقدند که بعضی بخش‌های کتاب مقدّس را نباید به طور لفظی تفسیر کرد.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از تلگراف، چندی پیش بی‌بی‌سی نظرسنجی‌ای تحت عنوان «یک‌شنبۀ نخل» انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد 23% کسانی که خود را مسیحی می‌نامند به هیچ عنوان اعتقادی به رستاخیز عیسی مسیح (به معنای زنده شدن مجدّد حضرت عیسی پس از به صلیب کشیده شدنِ وی) ندارند.
 
از مسیحیانی که به طور مرتّب به کلیسا می‌روند، 57% کاملاً رستاخیز را باور دارند، اما 5% نیز مطلقاً اعتقادی به آن ندارند. براساس این نظرسنجی، 9% غیرمتدیّنین به رستاخیز اعتقاد دارند و 1% از آنها به مفهوم لفظیِ آن ایمان دارند.

این نظرسنجی که بر روی بیش از دو هزار نفر صورت گرفته، حاکی از آن است که 46% مردم به وجود حیات پس از مرگ ایمان دارند که یک‌پنجمِ این 46% را افراد غیرمذهبی تشکیل می‌دهند.

اسقف منچستر، پدر روحانی دیوید واکر می‌گوید: "این نظرسنجیِ مهم و مغتنم گویای آن است که بسیاری از مردم بریتانیا، علی‌رغم این که به طور مرتّب به کلیسا نمی‌روند، دارای اعتقادات مستحکمِ مسیحی هستند. همچنین جای شگفتی است که در میان مردمی که پیرو هیچ دین مشخّصی نیستند و به‌اشتباه سکولار یا ملحد خوانده می‌شوند، کسانی دیده می‌شوند که اعتقادات مذهبی فوق‌العاده‌ای دارند".

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.