یک حمله تروریستی علیه مسلمانان در کانادا

شب یک‌شنبه در یکی از مساجد کبک تیراندازی‌ای صورت گرفت که به کشته شدن شش نفر و مجروح شدن هشت نفر منتهی شد. نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو این اقدام را یک “حملۀ تروریستی علیه مسلمانان” خواند و آن را محکوم کرد. به گفتۀ پلیس، دو نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند، البته جزئیاتی دربارۀ این افراد و انگیزۀ آنان از حمله ارائه نشده است.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد یانگویی متولّی مسجد که در زمان تیراندازی در مسجد حضور نداشته می‌گوید موقع نماز عشاء بعضی‌ها تماس‌های تلفنی مشکوک و برآشفته‌ای با او می‌گرفتند.

جاستین ترودو در این رابطه اظهار داشت: "مسلمانان کانادا بخش مهمی از بافت کشور ما هستند و این اقداماتِ بی‌معنا هیچ جایگاهی در جوامع، شهرها و کشور ما ندارد."

تیراندازی در آخرهفته‌ای رخ داد که ترودو گفته بود در پی تعلیق موقت برنامۀ پذیرش بعضی مهاجرین مسلمان از جانب ایالات متّحده، کانادا از ورود پناهندگان استقبال خواهد کرد.

استاندار کبک آقای فیلیپ کویلارد نیز عنوان داشت که من‌بعد امنیت مساجد شهر کبک و مونترال افزایش خواهد یافت.

فرانسیس اولاند رئیس‌جمهور فرانسه هم این حمله را محکوم ساخت و ضمن بیانیه‌ای ابراز داشت: "تروریست‌ها قصد داشتند به روح صلح و تلرانسِ شهروندان کبک حمله کند. اما فرانسه دوشادوش قربانیان و خانواده‌هایشان ایستاده است."

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.