پیروان ادیان مختلف حاضر در راهپیمایی زنان مخالف ترامپ در شبکه‌های اجتماعی چه نوشتند؟

راهپیمایی زنان که در واشنگتن و همچنین جاهای دیگر در سراسر جهان برگزار شد، بیش از یک میلیون نفر را گرد هم آورد که همگی مصمّم بودند دست در دست یکدیگر با زن‌ستیزی، بیگانه‌هراسی و تعصبی که ترامپ از خود نشان داده به مقابله بپردازند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از هافینگتن پست، در این روز بودیست‌ها، سیک‌ها و خیلی‌های دیگر در تداوم راه فعالانِ متدیّن، با اعتقادات مختلفِ مذهبی خود پا به خیابان‌ها گذاشتند. شرکت در این راهپیمایی به منزلۀ عبادتی با پا بود با هدف ساختن آینده‌ای بهتر.
در اینجا چند مورد از پُست‌های توییتر، فیسبوک و اینستاگرامِ افرادی را که در راهپیمایی شرکت کرده بودند به اشتراک می‌گذاریم:
الحان عمر (مسلمان): دیروز ما در مقابل تعصّب، نفرت و ستم ایستادگی نشان دادیم. حال باید این راه را ادامه دهیم.
ارتفاع (مسلمان): بهتر است کسانی که همچنان از سالاری و برتری‌طلبیِ سفیدپوستان و مردان مدافعه می‌کنند مراقب خود باشند. برای ما 1459 روز ریاست‌جمهوری ترامپ به منزلۀ 1459 روز مقاومت است.
جوزف جیندی (یهودی): با نژادپرستی، اسلام‌هراسی، تبعیض جنسی، یهودی‌ستیزی و مهاجرستیزی مبارزه کنیم.
تریسی ولز میلر (مسیحی): بودا می‌گوید: «هیچ‌وقت نمی‌توان نفرت را با نفرت از بین برد. بلکه باید با عشق به جنگ نفرت رفت. این یک قانون تغییرناپذیر است». عیسی مسیح فرمود: «دشمنانت را دوست بدار و برای کسانی که آزارت می‌دهند دست به دعا بردار».
رابرت بنک (یهودی): متحیّر از قدرت باورناکردنیِ راهپیمایی زنان، همچنان دست در دست یکدیگر به سمت عدالت و برابری پیش خواهیم رفت.
لری گرینفیلد (مسیحی): راهپیمایی زنان به من احتیاجی نداشت، من به آن نیاز داشتم.
دایانا باتلر بس (مسیحی): من تا به امروز در هیچ تظاهراتی شرکت نکرده بودم. اما خوشحالم که رفتم، واشنگتن مملو از حسّ شادی، شور و هم‌پیمانی بود. عشق پیروز است.
سارا بسی (مسیحی): مردسالاری چیزی نیست که خداوند برای بشر خواسته باشد.
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.