درخواست پاپ فرانسیس از اسد

پاپ فرانسیس نامه‌ای به رئیس‌جمهور سوریه در دمشق فرستاده و ضمن آن تأکید کرده که به قانون بین‌المللی بشردوستی جامۀ عمل پوشانده شود از بشار اسد درخواست کرده که در جنگ داخلی این کشور از حقوق غیرنظامیان پشتیبانی کند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، پاپ فرانسیس در نامه‌ای که آن را کاردینال ماریو زناری، دیپلمات ارشد واتیکان در سوریه، در روز دوشنبه مستقیماً به دست اسد تحویل داد از بشار اسد درخواست کرد که در جنگ داخلی این کشور از حقوق غیرنظامیان پشتیبانی کند.

گاردین در گزارش تلخی که نوشته آورده است: در حال حاضر نیروهای دولتی سوریه در حال آزادسازی آخرین نواحی اشغالی حلب هستند و در این گیرودار، حملات هوایی و گلوله‌باران‌های شدید منجر به کشته و آواره شدن هزاران تن از مردم سوری شده است. صدها هزار نفر در شرق حلب در شرایطی روزگار می‌گذرانند که ذخایر غذایی، سوخت، آب و برق آنها رو به اتمام است و حتّی به بیمارستان‌ها نیز دسترسی ندارند.

در ادامه این گزارش گاردین آمده: حال واتیکان هرگونه افراطی‌گری و تروریسم را محکوم ساخته و از دولت سوریه خواسته است که به خشونت‌ها خاتمه بخشد.

در روز یک‌شنبه پاپ ضمن سخنرانی خود در میدان سن پیترو، از مردم خواست که درد و رنج غیرنظامیان حلب، به‌ویژه خانواده‌ها، کودکان، بیماران و سالخوردگان را از یاد نبرند. وی اظهار داشت: "متأسفانه ما به جنگ و نابودی عادت کرده‌ایم، اما نباید فراموش کنیم که سوریه کشوری بسیار تاریخی است… ما نمی‌توانیم بپذیریم که جنگ به آن آسیب برساند".

البته واتیکان ابتدا ارسال این نامه را انکار کرد، اما وقتی یک سایت خبری سوری محتوای نامه را در کنار عکس اسد و زناری منتشر کرد، ناگزیر به تأیید آن شد. معمولاً واتیکان از انتشار مکاتبات خصوصی پاپ خودداری می‌کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.