آزادسازی روستایی که داعش از نبرد آخرالزّمان در آنجا خبر داده بود

روز یک‌شنبه شانزدهم اکتبر، نیروهای ارتش آزاد سوریه روستای دابق را از چنگ داعش خارج کردند و به تصرّف خود درآوردند. داعش پیش‌بینی کرده بود که در این روستا نبردی آخرالزّمانی با غرب خواهد داشت.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از رویترز، پیروزی در دابق یکی از پروپاگانداهای قدیمی داعش بوده است و حال شکستی که خورده است، مهر تأیید دیگری بر بدشانسی‌های این گروه تروریستی در سال جاری بوده است.
امسال داعش چند شکست در سوریه و عراق داشته و تعدادی از رهبران ارشد خود را در حملات هوایی از دست داده است. این گروه تروریستی که رهبران جهان را با پیشروی سریع و ادعایش مبنی بر پایه‌گذاری یک خلافت جدید در سال 2014 شگفت‌زده کرده بود، اکنون در حال آماده شدن برای حمله به موصل است.
حال نیروهای ارتش آزاد سوریه، دابق و نواحی اطراف سوران را به کمک تانک‌ها و هواپیماهای جنگی ترکیه‌‌ای بازپس‌گرفته‌اند. سخنگوی اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز اظهار داشته آزادسازی دابق یک پیروزی استراتژیک و نمادین بوده است.
براساس یکی از پیش‌گویی‌های دین اسلام، دابق محلّی است که در آخرالزّمان نبردی بین مسلمانان و کفّار در آن درمی‌گیرد و این یکی از نشانه‌های آخرالزّمان خواهد بود. داعش نیز دل خود را به این روستا خوش کرده بود. حال که داعش این روستا را از دست داده، سخنانش را دربارۀ این روستا پس گرفته و اعلام داشته که این نبرد آنی نبوده که در پیش‌گویی‌ها ذکر شده است. این روستا در قسمت پایینی تپّه‌ای کوچک در دشت‌های بایر بخش شمال‌غربی سوریه، در 14 کیلومتری مرز ترکیه و 33 کیلومتری شمال حلب واقع شده و از اهمیت استراتژیک اندکی برخوردار است.
مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.