فرمانده کل سپاه: ولی‌فقیه کسی است که موضع‌گیری‎هایش تماما از روی اسلام، قرآن و شرع است

شرق در آخرین روز هفته از نامه فعالان عرصه موسیقی به رئیس جمهوری نوشته و از قول فرمانده کل سپاه، تفکر دوم خرداد را به‌دنبال متوقف‌کردن انقلاب اسلامی توصیف نموده است.

نامه ٣هزار نفر از اهالی موسیقی به روحانی؛ خواستار احیای حرمت موسیقی‌دانان‌ هستیم
شرق در صفحه 14 از نامه ٣هزار نفر از اهالی موسیقی به رئیس جمهوری برای اعاده‌ حیثیتِ جامعه موسیقی و احیای حرمت موسیقی‌دانان خبر داده و آورده است: «این نامه که در پی اظهارات اخیر وزیر ارشاد و ائمه جمعه برخی استان‌ها منتشر شده است، در کمتر از ٢۴ ساعت به وسیله بیش از سه هزار نفر از اهالی موسیقی و رسانه‌ها امضا شده و همچنان روند جمع‌آوری این امضاها ادامه دارد.»
 
 در بخش هایی از این نامه می خوانیم: «خوشحالیم که سرانجام نسبت به اظهار‌نظرِ غیرقانونی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در باب پذیرش ممنوعیت کنسرت موسیقی در شهر مشهد، واکنش نشان دادید؛ واکنشی هرچند دیر، هرچند شفاهی و هرچند در جمع و موقعیتی غیرمرتبط….
 
این اتفاق از طریقِ نفی حاکمیتِ واحد قانونی و عادی‌کردنِ ملوک‌الطوایفی شروع شده است. پذیرش یک نظر غیرقانونی از سوی وزیری که برای اجرای قانون از مجلس رأی اعتماد گرفته است، بی‌شک فاجعه‌ای است که امروز موسیقی را و فردا بقیه فرهنگ و هنر و اعتبار کشور را قربانی خواهد کرد.
 
از شما می‌خواهیم بر طبق سوگندتان پاسدار قانون اساسی کشور باشید که این بار با قربانی‌کردنِ موسیقی و موسیقی‌دان به بازی گرفته شده است…. ما خواستار اعاده حیثیتِ جامعه موسیقی و احیای حرمت موسیقی‌دانان‌ هستیم. ما می‌خواهیم دست‌کم در حد یک شهروند عادی که حق کسب‌وکار دارد و شما طومار حقوقش را دو سال پیش یادآوری کرده‌اید، به رسمیت شناخته شویم….»
 
 
 
فرمانده کل سپاه: ولی‌فقیه کسی است که موضع‌گیریهایش تماما از روی اسلام، قرآن و شرع است
این روزنامه در صفحه 19 سخنان سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، در جمع نخبگان بسیجی استان همدان را زیر عنوان «تفکر دوم خرداد به دنبال متوقف‌کردن انقلاب اسلامی است» منعکس ساخته و از قول او آورده است: «باور اینکه تفکری می‌تواند مقابل تفکر رهبری بایستد، سخت است چراکه ولی‌فقیه کسی است که موضع‌گیری‎هایش تماما از روی اسلام، قرآن و شرع است، اما سختی کار ما این است که بدانیم در داخل، کدام مسئول و غیرمسئولی مخل است و بصیرت یعنی همین».
 

او ادامه داده است: «التزام عملی به فرامین ولی‌فقیه یعنی اینکه اگر باور دیگری هم داری به تفکر رهبری عمل کنی؛ نه اینکه شعار انقلاب بدهی و کار دیگری انجام دهی یا قهر کنی؛ چراکه این‌طور انقلابی‌بودن‎ها ارزش ندارد».
 
سردار جعفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چفیه خود را از سخنرانی مصلا در سال ٧٨ و برای مبارزه با تفکر دوم خرداد به گردن انداختند، گفته است: «این تفکر به‌دنبال متوقف‌کردن انقلاب اسلامی است».او ادامه داد: «آنها می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی اصلاح انجام بدهند و با دادن شعارهای عوام‎فریبانه اعم از عدالت اجتماعی و… مردم را فریب بدهند».
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
نحوه ثبت‌نام از داوطلبان مدافع حرم / سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه تهران بزرگ: «نواحی بسیج تهران بزرگ، ثبت‌نام داوطلبان برای انجام فعالیت‌های مستشاری در سوریه را انجام می‌دهند؛ اما از میان افرادی که آموزش می‌بینند، فقط تعداد اندکی به این کشور اعزام می‌شوند که این اشتیاق نشان‌دهنده آمادگی عاشقان به ولایت و انقلاب اسلامی است».
 
 
واژگان عربی جدید هم از کتاب‌ها حذف می‌شوند / مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری درباره‌ جایگزینی واژگان فارسی با واژگان عربی در کتاب‌های درسی گفت: «با واژگان جدید عربی همچون واژگان انگلیسی برخورد می‌شود و وارد کتاب‌های درسی نمی‌شوند؛ فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز برای تولید واژگان جدید از بن‌واژه‌های فارسی استفاده می‌کند.»
 
 
 
 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.