آیت‌الله یزدی: برخی یا ولایت فقیه را نشناخته‌اند یا نخواسته‌اند آن را بشناسند

شرق در این شماره به گزارش اختتامیه چهارمین دوره مجلس خبرگان پرداخته و سخنان سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم را منتشر ساخته است.

آیت‌الله یزدی: برخی در داخل کشور یا ولایت فقیه را نشناخته‌اند یا نخواسته‌اند آن را بشناسند/ علی فلاحیان: شورای رهبری مبنای قانونی ندارد/ دری‌نجف‌آبادی: از نبودن آیات‌یزدی و مصباح در مجلس آتی متاثریم
شرق در گزارش نوزدهمین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به روایت سخنان رئیس آن، آیت الله یزدی پرداخته و از قول وی، ماهیت، هویت و حاکمیت ولایت فقیه را از نظر جهانیان ناشناخته توصیف کرده و افزوده است: «در داخل نیز برخی یا آن را نشناخته‌اند یا نخواسته‌اند آن را بشناسند.»
 
 رئیس مجلس خبرگان افزوده است: «اطلاعات من می‌گوید کسانی از قبل در داخل و خارج از کشور دنبال این نکته‌ بوده‌اند و هستند که این حکومت آهسته‌‌آهسته به شکل حکومت‌هایی که در جهان وجود دارد، تبدیل شود.»
 
آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان  افزوده است:
– انتخاب رهبر و نظارت بر استمرار شرایط، بر عهده مجلس خبرگان است تا ماهیت و هویت نظام به سیستم‌های دیگر حکومتی تبدیل نشود.

شرق همچنین به گزارش سخنان آیت الله یزدی در ضیافت شام نوزدهمین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری پرداخته و از قول وی به این نکات اشاره نموده است:
 

– اگر گوش شنوا باشد، از همه‌چیز کائنات می‌توان صدای خداوند را شنید.
 
– گاهی منبر و محراب، ریاست، یار امام خوش آمد، چهار تألیف و کتاب و مصاحبه و تعارف گوش ما را می‌گیرد و حواس‌مان به ریاست و موقعیت‌مان پرت می‌شود که باید مواظب باشیم این اتفاقات باعث بسته‌شدن گوش شنوایمان نشود.

 
شورای رهبری مبنای قانونی ندارد
علی فلاحیان نیز در نطق خود که در سایت دبیرخانه مجلس خبرگان منتشر شده، گفته است: «طرح برخی شبهات همچون شورای رهبری که مبنای قانونی ندارد مورد پذیرش ما نبوده، اما در ایام انتخابات این دوره، شاهد دامن‌زدن به این موضوع و انگ‌زدن به برخی روحانیان معتقد و انقلابی و مطیع رهبری با مستمسک قراردادن این مسئله بودیم که نیازمند بررسی و تجزیه و تحلیل است».

تأثر  از نبودن آیات‌یزدی و مصباح
این روزنامه همچنین از قول قربانعلی دری‌نجف‌آبادی درباره انتخابات آورده است: «حضور پرشور مردم در این دو عرصه مهم موجب تقویت نظام و رهبری معظم انقلاب شد که قابل تقدیر و شکرگزاری است. هرچند در دوره آتی مجلس خبرگان در محضر حضرات آیات ‌یزدی و مصباح‌یزدی نبوده و از این لحاظ متأثر هستیم».

سیدحسن خمینی: جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت ١۴٠٠ساله تشیع است
روزنامه شرق در صفحات 1 و 2 به انعکاس سخنان سیدحسن خمینی هدف در دیدار با اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم پرداخته و از اطمینان وی از رد صلاحیتش در انتخابات هفتم اسفند از روز اول خبر داده است.
 
یادگار امام بازگشت به امام در جریان تحولات سیاسی جاری کشور را یک امر مبارک خوانده و افزوده است: «باید قرائت‌های مختلف در این چارچوب به رسمیت شناخته شود و نباید کسی را به زور از این دایره بیرون کنیم».
 

 او جلوگیری از مصادره امام را هدف اصلی از ورودش به انتخابات خوانده و تأکید کرده است: «باید تلاش کنیم امام نماد وحدت ملی جامعه ایران باقی بماند».
 
این استاد حوزه معتقد است «جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت ١۴٠٠ساله تشیع است و پشتوانه این دستاورد نیز اندیشه و کاریزمای شخص امام راحل است، بنابراین عظمت این شخص نباید بشکند و باید جلوی به‌انحصار‌درآمدن آن توسط یک جریان را نیز بگیریم.»
 
این روزنامه همچنین خبر از حضور آیت‌الله‌العظمی محفوظی، وصی آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)، در بیت یادگار امام در قم داده است.
 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
رهبر انقلاب در حکم انتصاب حجت‌الاسلام علم‌الهدی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی: انتظار دارد که وحدت کلمه مردم حول محور ارزش‌های اسلام و انقلاب و انس و رأفت با جوانان و ارتباط با مسئولان و قشرهای گوناگون مردم همواره در مدنظر باشد.
 
 

شرق در این شماره به گزارش اختتامیه چهارمین دوره مجلس خبرگان پرداخته و سخنان سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم را منتشر ساخته است.مرور مطبوعات/ ‌‌پنج‌شنبه 20 اسفند/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.