وزیر ارشاد: فیلم محمد شاید به دلایل سیاسی و مذهبی از اسکار حذف شد

اعتماد در شماره امروز، نظر وزیر ارشاد در خصوص حذف فیلم «محمد رسول‌الله» از اسکار را منعکس ساخته و از ثبت نام «محمد غرضی» در انتخابات خبرگان و آمادگی وی برای شرکت در امتحان فقهی خبر داده است.

وزیر ارشاد: فیلم محمد(ص) شاید به دلایل سیاسی و مذهبی از ورود به جشنواره اسکار بازماند
روزنامه اعتماد در صفحه 16 نظر وزیر ارشاد درباره حذف فیلم «محمد رسول‌الله» از اسکار امسال را منعکس ساخته و از قول او به احتمال رد این فیلم به دلایل سیاسی و مذهبی اشاره نموده است.
 
 علی جنتی در این‌باره گفته است:
– من نمی‌دانم دلایلی که برای حذف این فیلم ارایه شده چیست، اما در برخی از فستیوال‌ها و مراسم اهدای جوایز از جمله اسکار، عوامل سیاسی خیلی دخیل بوده است.
 
– در برخی دیگر از جشنواره‌ها شاهد هستیم برخی آثار یک‌مرتبه مورد تقدیر قرار گرفته و به آنها جایزه می‌دهند، آثاری که اصلا شایسته این جایزه نیستند اما به دلایل سیاسی یک فیلم را انتخاب می‌کنند و مورد تقدیر قرار می‌دهند.
 
– باید کمی زمان بگذرد تا ببینیم چه دلایلی پشت پرده است.

 

 
 

غرضی:  به دلایل فقهی استاندارها را باید مردم انتخاب کنند.
روزنامه اعتماد در صفحه 13 به یکی از حاشیه‌های پررنگ دیروز در ستاد انتخابات کشور پرداخته و خبر از نام‌نویسی محمد غرضی در هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی داده است.
 
غرضی در مورد اینکه آیا شرایط اجتهاد دارد، به خبرنگار اعتماد گفته است: «من در امتحان فقه شرکت خواهم کرد تا مشخص شود این شرایط را دارم یا خیر. به هر حال من بیش از ۶٠ سال با فقه کار کردم و همان‌طور که در انتخابات ریاست‌جمهوری تمام حرف‌هایی که زدم بر اساس فقه بود، در طول زندگی چه در سیاست و چه در اقتصاد بر اساس فقه عمل کرده‌ام و ان‌شاءالله در امتحان شرکت خواهم کرد و افتخار می‌کنم که در این امتحان شرکت کنم.»
 
وی همچنین گفته است: در صورتی که بتوانم به مجلس راه پیدا کنم سعی می‌کنم که دولت و مجلس را قانع کنم که باید استاندارها را مردم انتخاب کنند. این مساله دلیل فقهی دارد.

 

 
 

دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:
 
ولایتی: داعش ظرفیت تهدید منطقه و جهان را دارد.
 
بعد از رایزنی با هیات رییسه، تذکر سه نماینده مجلس درباره داعشی خواندن خاتمی، قرائت شد.
 
یادداشت « سه نکته کاربردی از منشور برادری» به قلم علی شکوهی
 
گزارش «مک دونالدیزه شدن دانشگاه»، روایت سخنرانی عباس کاظمی در نشست روزمره‌شدن دانشگاه در ایران /تنظیم کننده: محسن آزموده- عاطفه شمس
 
حکم محمدعلی طاهری نقض شد/ وکیل طاهری ٢٣ شهریور ماه گفته بود که پس از صدور رای از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب مبنی بر اعدام درخصوص اتهام افساد‌فی‌الارض، نسبت به حکم صادره اعتراض کردیم و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.
 
معرفی کتاب‌های:
مادر ترزا (یادداشت‌های شخصی)/  برایان کولودیژچوک/ ترجمه: پروین ادیب/نشر پارسه/ قیمت: ٣٢٠٠٠ تومان
بودا/ فولکر زوتز/ ترجمه: پریوش شهابی/نشر پارسه/  قیمت: ١٢٠٠٠ تومان
مارتین هایدگر/ مانفرد گایر/ ترجمه: ماریا ناصر/نشر پارسه/ قیمت: ۱۲۰۰۰ تومان
 

اعتماد در شماره امروز، نظر وزیر ارشاد در خصوص حذف فیلم «محمد رسول‌الله» از اسکار را منعکس ساخته و از ثبت نام «محمد غرضی» در انتخابات خبرگان و آمادگی وی برای شرکت در امتحان فقهی خبر داده است.مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ 30 آذر / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.