بقای سرمایه‌های مالی منوط به بقای سرمایه فکری و اجتماعی است

شرق در شماره امروز، در یادداشتی به اهمیت « فرهنگ سالم» و «اصلاحات عقلانی» پرداخته و بر ضرورت وجود آن حتی در جوامع غیردینی تاکید کرده است. سخنان حجت‌الاسلام نقویان پیرامون مهم‌تر بودن نجابت درونی و تربیت از حجاب و روسری نیز در این روزنامه منعکس شده است.

روزنامه شرق در صفحه 5 یادداشتی با عنوان «پرداختن به کیفیت سیاست‌ها در بحران هویت بی‌معنی است» را منتشر ساخته و به اهمیت «نظریه نهادگرایی» در رصد رفتارها و سیاست‌ها با بهره‌گیری از علوم مختلف مانند علوم تربیتی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و علوم دینی اشاره داشته است.
 
نگارنده بروز فضای ساختگی و ادعای پایبندی به ارزش‌ها در عین عدول از آنان در مقیاسی بزرگ را ممکن و تجربه شده دانسته و از «بازآموزی الگوهای عقیدتی و رفتاری از نگاه فرهنگ دینی» به عنوان راهی برای عدم تکرار آن تجربه نامیمون یاد کرده است.
 
این یادداشت، سرمایه‌های معنوی را حتی در حوزه های اقتصادی، کارآمد‌تر توصیف نموده و تا آنجا بر اهمیت آن تاکید کرده که بقای سرمایه‌های مالی را منوط به بقای سرمایه فکری و اجتماعی دانسته است.
 
نویسنده این نوشتار معتقد است «ارزش‌های انسانی» و « فرهنگ سالم» در جوامع غیردینی نیز باید کنترل شده و اصلاحات عقلانی برآمده از شناخت و مطالعات علمی را به عنوان مسیری در همه جوامع قلمداد کرده است.
 

 
 
دیگر عناوین برگزیده «شرق» امروز:
 
محسنی‌اژه‌ای: ضربه‌ای که منافق بر اسلام و مسلمین وارد می‌کند خیلی از موارد خطرش و فسادش از اقدامات کفار علیه اسلام و مسلمین بیشتر است
 
حجت‌الاسلام ناصر نقویان: حجاب و روسری مسئله مهمی است، اما آنچه مهم‌تر است، تربیت مردم است و نباید فراموش کنیم که حجاب فقط لباسی ظاهری است و مهم‌تر از آن نجابت درونی افراد است /همیشه نمی‌توان با بیان حق و حقیقت تربیت دینی را نهادینه کرد، بنابراین گاهی برای اینکه حق در جامعه پذیرفته شود باید آن را در ظرفی از زیبایی و جمال بریزیم و به مردم عرضه کنیم.
 
یادداشت «آقای ترامپ به واشنگتن می‌رود» به قلم سیاوش رزمند
 

شرق در شماره امروز، در یادداشتی به اهمیت « فرهنگ سالم» و «اصلاحات عقلانی» پرداخته و بر ضرورت وجود آن حتی در جوامع غیردینی تاکید کرده است. سخنان حجت‌الاسلام نقویان پیرامون مهم‌تر بودن نجابت درونی و تربیت از حجاب و روسری نیز در این روزنامه منعکس شده است.مرور مطبوعات/ ‌دو‌شنبه‌ 30 آذر/ روزنامه شرق

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.