معاون پارلمانی رئیس جمهوری: تحجر فکری و دگم‌اندیشی باعث مهجور ماندن قرآن خواهد شد

روزنامه «اعتماد» در این شماره، سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهوری در همایش همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س) را منعکس ساخته است.

روزنامه اعتماد در صفحه ۳، عنوان «امام به قدری که از دست متحجرین دلخور بودند از ساواک ناراحتی نکشیدند» را از قول مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری نقل کرده و آورده است:

– عمال تروریستی و گروه‌هایی مثل داعش حرکتی را شروع کردند که اگر کنترل نشود، منجر به مهجوریت قرآن آن هم برای قرن‌ها خواهد شد. مهجوریتی که زیربنای آن دگم‌اندیشی و متحجرگرایی است که منجر به ثمر میوه تلخی به نام داعش است.

– داعش و گروه‌های تکفیری که با تلاوت قرآن آدم می‌کشند و خون می‌ریزند و این به اسلام و قرآن اگر جلویش را نگیرند ضربه سختی خواهد زد.

– امام به قدری که از دست متحجرین دلخور بودند از ساواک ناراحتی نکشیدند. امام به خوبی می‌دانستند که این دگم‌اندیشی‌ها است که باعث می‌شود قرآن در جامعه مهجور بماند.

– صرف‌نظر از اینکه این تحجر فکری و دگم‌اندیشی باعث از دست رفتن جان انسان‌ها می‌شود، صرف نظر از اینکه باعث از بین رفتن کیان انسانی می‌شود و این قرآن است که به عنوان تجلی اسلام مهجور می‌ماند و همه این مهجوریت ضرر است به جان انسان‌ها.

– ما شاهد بازگشت به ادبیات سخیف قبل از انقلاب در برخی از محافل هستیم و می‌بینیم پیام اصلی قیام سیدالشهدا(ع) در صحبت‌های برخی گم شده است.

اعتماد در این خبر، اشاره ای به انجام این سخنرانی در پایان همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س) ننموده است.

دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:

پرونده تجمع‌های غیرقانونی اصفهان در دادگاه ویژه روحانیت

تیتر مصور

روزنامه «اعتماد» در این شماره، سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهوری در همایش همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(س) را منعکس ساخته است.مرور مطبوعات/ ‌‌سه‌شنبه‌ ۱۲ آبان / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.