مردم به خاطر رهبری از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند

دین آنلاین، روزنامه های «فرهیختگان» و «جوان» را با این عناوین اقتباسی مرور کرده است: « رکود علمی و توقف پیشرفت دانشگاه آزاد، ماحصل کینه «معجزه هزاره سوم» از هاشمی»، « در فلسفه یونان، هر جا که از زندگی بشر و نظم طبیعی صحبت شده، خدایان حضور داشته‌اند/ بشر برای رسیدن به کمال باید انطباق قلبی، ذهنی و اسمی با مقررات داشته باشد/ در حکمت‌های الهی، نظم اجتماعی، جهانی و الهی با هم مرتبط هستند/ نظم، فلسفی‌ترین موضوع در عالم هستی است»، « انفجار مسجد امام علی و پیش بینی چالش جدی آل‌سعود از داخل»، امریکا در پی انتقام تودهنی سی و چند ساله از اسلام و مسلمانان است/ امریکا پس از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، سر تک تک ایرانی ها را خواهد برید/چرا عده‌ای داخلی که قصاوت امریکا را نمی‌فهمند، می گویند وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مردم دیگر طاقت ندارند»، « روزنامه جوان و سخن از حذف فیزیکی و معنوی خستگان عدول کننده از گفتمان اسلامی»، « سخنان تند رئیس مجلس خبرگان؛ دولت حتی سخنان رهبر معظم انقلاب را هم به گوش جان نمی‌سپرد/مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما بخاطر رهبری از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند/ سخنان آیت الله در انتقاد به دولت اعتدال، یادآور خطبه های خبرساز و از روی عصبانیت ایشان در زمان دولت خاتمی است/آیا ریاست محترم مجلس خبرگان، در زمان دولت «معجزه هزاره سوم» در ایران حضور نداشتند؟»

روزنامه‌های امروز کشور، عموما به انعکاس «سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی»، «حمله انتحاری به یکی از مساجد شیعیان در عربستان» و «اظهار نظر تازه رئیس جمهوری امریکا در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران» پرداخته اند.

رکود علمی و توقف پیشرفت دانشگاه آزاد، ماحصل کینه «معجزه هزاره سوم» از هاشمی
روزنامه فرهیختگان، تیتر و عکس صفحه نخست خود را به آیت الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داده و آورده است: «دستاورد‌های امروز زمانی آرزو بود». آیت الله هاشمی در بخشی از  سخنرانی در مراسم سی و سومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص خیز دولت سابق (معجزه هزاره سوم) برای مدیریت این دانشگاه گفته است: «دوران دوساله مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی، دوران فترت بود و گر چه در آن دو سال، بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه دچار رکود و توقف شد، ولی به لطف خدا پس از آن دوران و در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این دانشگاه آغاز شده است.»

در فلسفه یونان، هر جا که از زندگی بشر و نظم طبیعی صحبت شده، خدایان حضور داشته‌اند/ بشر برای رسیدن به کمال باید انطباق قلبی، ذهنی و اسمی با مقررات داشته باشد/ در حکمت‌های الهی، نظم اجتماعی، جهانی و الهی با هم مرتبط هستند/ نظم، فلسفی‌ترین موضوع در عالم هستی است
فرهیختگان در صفحه اندیشه، گزارش برگزاری نوزدهمین همایش روز بزرگداشت ملاصدرا را با عنوان «فلسفه و نظم عمومی» پوشش داده که در ان می خوانیم:
روز اول خرداد که از راه می‌رسد، به رسم هر ساله، بنیاد حکمت اسلامی صدرا مراسم روز بزرگداشت ملاصدرا را با حضور فیلسوفان معاصر ایران برگزار می‌کند. مراسمی که تاکنون ۱۸ دوره آن برگزار شده است و دوره نوزدهم به دلیل تقارن روز اول خرداد و روز جمعه، پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد. در ادامه گزارش کوتاهی از این مراسم را که با سخنرانی رضا داوری‌اردکانی، مصطفی محقق‌داماد، غلامرضا اعوانی و غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، کریم مجتهدی، حسن بلخاری، قاسم پورحسن، رضا سلیمان‌حشمت، طوبی کرمانی، حسین کلباسی و… برگزار شد خواهید خواند.

– رضا داوری‌اردکانی: غربی‌ها آغاز تاریخ را تاریخ یونان می‌دانند. انصافا هم یونانی‌ها کارهایی کرده‌اند که بزرگ بوده و نمی‌توان آن را کوچک شمرد. مدینه معنایی دارد و به اصطلاح برخی معنایش شهر است. البته اگر مدینه یونانی را به معنی شهر ترجمه کنیم جفا کرده‌ایم. ارسطو می‌گوید بنیانگذار مدینه هیپوداموس است. قبل از او قانونگذاران و مدینه‌های دیگری هم وجود داشته‌اند. اما اگر سری به اساطیر یونان چون هومر بزنیم می‌بینیم هر جا که از زندگی بشر و نظم طبیعی صحبت شده، خدایان حضور داشته و به جامعه نظم داده‌اند. خدایان فن سیاست را به آدمی آموختند. نظم وضعی و پوزیتیویستی همه جا درست تعریف نمی‌شود؛ بنابراین معانی گوناگونی دارد.

– مصطفی محقق‌داماد: اصطلاح حکمت متعالیه در کتاب تکوین و تشریع مطرح بوده و ابداع صدرالمتألهین نیست. همچنین در آثار فلسفی ابن‌سینا و فارابی و… مطرح بوده و حتی تعبیر حاجی‌سبزواری در منظومه هم همین است. آنچه ملاصدرا در این‌باره گفته، نگاه دیگری است. به تعبیر ملاصدرا بشر برای رسیدن به سعادت نهایی و کمال باید تابع نظام و مقررات و منطق نظام احسن باشد؛ این انطباق نیز قلبی، ذهنی و اسمی است وگرنه به کمال نمی‌رسد.

– غلامرضا اعوانی: نظم اجتماعی، جهانی و الهی با هم مرتبط هستند. در حکمت‌های الهی که بنده شاهدانی از غیرحکمت اسلامی نمی‌آورم، ارتباط این سه نظم در جهان امروز گسترده است، البته تا حدی هم این جهانی است. در حکمت متعالیه فهم و ایجاد نظم اجتماعی بدون توجه به نظم وجود امکان ندارد. این‌ دو با نظم الهی در همه حکومت‌های گذشته تا آینده مرتبط هستند. نظم از تعریف خود فلسفه به دست می‌آید. به تعبیر ملاصدرا نظم الهی اگر در ما ایجاد شود آن نظم تشبه برای ما ایجاد می‌کند. فلسفه ادراک نظام وجود و عالم است مساله دیگر پی‌بردن به نظام هستی یا نظام عالم به‌عنوان امری عقلی است. در حکمت‌هایی که ما امروز می‌خوانیم، معنایی در این حوزه مغفول مانده اینکه همه اینها مصدر عقل است یعنی عقل انسانی است که قدرت درک این حقایق را دارد و اینها را به وجود آورده است. چنین نظمی در عالم کبیر و صغیر موجود است، به همین جهت است که امکان معرفت این نظم وجود دارد.

– غلامحسین ابراهیمی‌دینانی: شاید هیچ موضوعی در عالم هستی از موضوع نظم نباشد. نظم فلسفی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در عالم هستی است. اخیرا دیدم اندیشمندان عرب می‌نویسند زمان ـ مکان یا زمکان حتی زمان و مکان را هم با هم می‌نویسند چراکه اینها از هم جدا نیست. زمان بی‌مکان نداریم و برعکسش هم صادق است. جایگاه در زمان فارسی همان زمکان است که عرب‌ها ساخته‌اند. نظم چیست؟ همان چیزی که در شعر شعرای ما وجود دارد، شعرای ما در گذشته واقعا یک طور دیگر بودند. در عالم یک خطا نیست همه چیز سرجای خود است. نسل جدید موسیقی غرب را بنده دوست ندارم نه اینکه دوست نداشته باشم بلکه با گوشم سازگار نیست همان‌طور که شاید غربی‌ها موسیقی شرقی به گوش‌شان سازگار نباشد پس ما هم مثل هم هستیم. صدای عرعر خر هم نکره است خداوند فرموده که انکرالاصوات بد است. اما همین را هم اگر کسی از بالا گوش دهد برایش فرقی ندارد حال این نظم چیست؟ چطور این نظم را پیدا کنیم؟

فرهیختگان در ستون «خبرنامه» صفحه اندیشه به ۳ خبر کوتاه پرداخته است:
تاریخ جامع ایران رونمایی می‌شود
مجموعه ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» که به همت مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی تدوین شده است که در هفته پایانی خرداد رونمایی خواهد شد. این مجموعه، مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است که تحقیق، تدوین و نگارش آن در «مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی»، ۱۴ سال به طول انجامیده است. مراسم رونمایی از این مجموعه ۲۶ خرداد از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی واقع در دارآباد تهران برگزار خواهد شد.

نسبت بین دین و فرهنگ
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با همکاری گروه فرهنگ و جامعه انجمن جامعه‌شناسی ایران، نشست «نسبت بین دین و فرهنگ» را برگزار می‌کند. این نشست با حضور حسن محدثی با عنوان «دانشگاه و دینداری» و علیرضا شجاعی‌زند با عنوان «نسبت‌های عقل و دین»، روز دوشنبه چهار خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید مومن نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، برگزار می‌شود.

حربه‌های تبلیغی بنی امیه علیه منزلت امام علی(ع)
سی‌وسومین نشست علمی مرکز تحقیقات امام علی(ع) با عنوان«حربه‌های تبلیغی بنی امیه علیه منزلت امام علی(ع)» به همت مرکز تحقیقات امام علی(ع) و با همکاری پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. موضوع سخنرانی حربه‌های تبلیغی بنی‌امیه علیه منزلت امام علی(ع) است که با سخنرانی سیدمحمدرحیم ربانی‌زاده دوشنبه ۴ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می‌شود.

در صفحه «اندیشه» فرهیختگان همچنین این عناوین به چشم می‌خورد:
گزارش « این اتومبیل‌های لعنتی»؛ چند قطعه درباره هویت مدرن، به قلم زیبا مغربی
گزارش «سه قرن کله‌شقی»؛ مصائب کوپرنیک در برابر کلیسا، به قلم زهرا سلیمانی‌اقدم

در این شماره روزنامه فرهیختگان همچنین این مطالب منتشر شده است:
گزارش « یک بسته‌ کامل روانشناسی ازدواج»؛ چرا رمان «دالان بهشت» همچنان پرفروش است، به قلم مهربانو ابدی‌دوست
یادداشت «سید جوانان اهل بهشت» به قلم حمیدرضا صفاکیش
گزارش «شبی با محمدعلی اسلامی‌ندوشن»؛ سیاست را از فرهنگ یافته‌ام
گزارش «به عربستان بمب اتم نمی‌دهیم» به قلم محمدرضا احمدی‌نیا
مدیتیشنى که آرام نمی کند
تغییرات اجتماعی باید مدیریت شود
باراک اوباما: میراثم توافق هسته‌ای با ایران خواهد بود
سفر نماینده سازمان ملل به تهران، بدون دعوتنامه؛ ایران به مذاکرات صلح یمن دعوت نشد
جورج سوروس: مراقب جنگ جهانی سوم باشید

انفجار مسجد امام علی و پیش بینی چالش جدی آل‌سعود از داخل
روزنامه جوان، صفحه یک خود را با جمله «موتور تحریم‌های غیرهسته‌ای امریکا دور گرفت» بسته و در همین صفحه ذیل عنوان «انتحار آل‌سعود از درون» نوشته است: «همزمان با کشتار مردم بی‌گناه یمن توسط سعودی‌ها که واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته است، دهها تن از شیعیان عربستان نیز در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند که این اقدام می‌تواند رژیم آل‌سعود را از داخل دچار چالش جدی کند…. یک عامل انتحاری با بمب گذاری در مسجد «امام علی (ع)» در منطقه القدیح شهر القطیف در شرق عربستان موجب شهادت ۲۰ تن و زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰نفر در خلال نماز جمعه شد…. پس از انتقال قربانیان به بیمارستان‌ها مردم منطقه با حضور در محل انفجار شعار «لبیک یا حسین» را در محکومیت جنایت‌های تروریست‌های تکفیری سر دادند. خبرگزاری دولتی عربستان نیز با تأیید خبر این انفجار از بیان جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد. مناطق عمدتاً شیعه نشین قطیف و الاحساء در شرق عربستان به لحاظ تاریخی نقطه کانونی تظاهرات ضد دولتی در عربستان بوده‌اند و همواره از محدودیت برای راه اندازی مکان‌های مذهبی خود شکایت داشته‌اند.»

آیت الله جنتی آل سعود را رها نمی کند؛ این بار، آرزوی کوتاه شدن شر اشرار سعودی از سر مسلمان/امریکا در پی انتقام تودهنی سی و چند ساله از اسلام و مسلمانان است/امریکا پس از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، سر تک تک ایرانی ها را خواهد برید/چرا عده‌ای داخلی که قصاوت امریکا را نمی‌فهمند، می گویند وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مردم دیگر طاقت ندارند/بگذارید ما هم کشته شویم تا اسلام زنده شود
«جوان» در صفحه دوم، مشروح سخنان خطیب جمعه دیروز تهران را به نقل از «فارس»منتشر ساخته و از قول آیت الله جنتی عنوان کرده: «برخی به شیطان بزرگ امید بسته‌اند» و جمله «امریکا ۳۰ سال از اسلام سیلی خورده و به دنبال انتقام است» را نیز به عنوان روتیتر این مطلب انتخاب نموده است. در سخنان دبیر شورای نگهبان، این موارد به چشم می خورد:
– مسئله هسته‌ای موضوع بسیار سرنوشت‌سازی است که بسیاری نمی‌دانند چه سرنوشتی را برای آینده ما می‌تواند داشته باشد، عده‌ای ساده‌اندیش و بی‌تفاوتند و تصور می‌کنند موضوع هسته‌ای آنقدرها هم مهم نیست.
– برخی امیدهایی به شیطان بزرگ و دیگر شیاطین دارند و حقیقت امر را درست در نمی‌یابند، ادامه این مسیر مخصوصاً در گردنه پرخطر آن نیازمند سه نکته است، افرادی که این سه مورد را داشته باشند می‌توانند کار را پیش ببرند که اولین نکته ایمان به خداست…. دومین نکته ایمان به مردم و ملت بزرگ ایران است…. سومین نکته در این زمینه ایمان داشتن به راه درست است، چون این راه، راه خدا و راه عزت است بنابراین باید دنبال شود.
– تیم مذاکره‌کننده باید به مردم ایمان داشته باشند و خیال نکنند مردم تحمل سختی‌ها را ندارند و تصور کنند باید به هر شکلی شده آب و نان مردم را تأمین کنند.
– امریکا که سی و چند سال از ملت بزرگ ایران سیلی و تودهنی خورده، همه را از اسلام و یاران اسلام و جوانان مسلمان می‌داند و کمر به انتقام گرفتن بسته است، فرض محال که ما قبول کنیم، در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم و همه این صنعت را بدهیم و عقب‌نشینی کنیم، بسیار ساده‌انگارانه است که آنان تحریم‌ها را برمی‌دارند و اقتصاد رونق می‌یابد و مردم به نوایی می‌رسند، این گونه فکر کردن ساده‌اندیشی و عوامانه تصور کردن است.
– امریکا می‌خواهد سلطه زمان شاه را ۱۰ برابر و شاید ۱۰۰ برابر در این مملکت پیاده کند…. می‌خواهد مجلس، دولت و قوه قضائیه این مملکت را در اختیارش بگیرد، می‌خواهد انتقام‌گیری کند و سیلی خورده را جواب دهد؛ می‌‌خواهد از همه نیروهای انقلابی از مقام معظم رهبری گرفته تا یک بچه بسیجی انتقام بگیرد، اگر امریکا در مذاکرات هسته‌ای به خواسته‌هایش برسد همه را سر می‌برد.
– امریکا همان امریکایی است که آن شرایط را در فلسطین و سوریه به وجود آورد، امریکا همان امریکایی است که داعش را به وجود آورد و آن را مسلح کرد، داعشی که مردم را زنده زنده می‌سوزاند، به زنان و کودکان و بیماران رحم نمی‌کند و در یمن همه را می‌کشد، این امریکا همان امریکاست که هر جا وارد شد به احدی رحم نکرد، قصاوتش حداکثر است و ذره‌ای رحمی ندارد، این امریکا همان امریکایی است که در یمن همه زیرساخت‌ها را نابود کرده است، این امریکا همان امریکایی است که هر جا رفت نیروهای مخالفش را تارومار کرد و اگر به ایران هم بیاید همین کار را می‌کند. عده‌ای اما در داخل کشور این موضوع را نمی‌فهمند، حرف‌هایی می‌زنند که اصلاً باور کردنی نیست، مثلاً در برخی جلسات گفتند وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و اگر بخواهیم تسلیم شویم و مسئله هسته‌ای حل نشود تحریم‌ها باقی می‌ماند و اوضاع مملکت از هم می‌پاشد و مردم دیگر طاقت ندارند.
– آیا گرسنگی خوردن از شهید دادن بدتر است؟ اگر ما راه خودمان را حق می‌دانیم و به پشتیبانی خدای متعال و حضرت ولی‌عصر‌(عج) ایمان داریم، دیگر نباید از تحریم‌های امریکا بترسیم، باید بدانیم‌ امریکا به مسئله هسته‌ای قناعت نمی‌کند، موضوع این است و غیر از این هم نیست، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آبروی این مردم را حفظ کند.
– ما راهمان را باید بشناسیم و بایستیم چون به هر قیمتی که تمام شود می‌ارزد، امام‌حسین (ع) و یارانش در کربلا شهید شدند و اسلام زنده شد، بگذارید ما هم کشته شویم تا اسلام زنده شود.
– عربستان امروز فرعون زمان است، عربستان طاغوت زمان است و بیشترین ثروت‌ها را برای قطع کردن صدای آزادی‌خواهان و سرکوب آزادی هزینه می‌کند، عربستان در یمن کاری کرد که با هیچ معیاری سازگار نیست.
– امریکایی‌ها البته دیگر جرئت حمله زمینی به یمن را ندارند.
– باید از امریکا پرسید کی مردم یمن مقابل شما ایستادند در حالی که حقشان بود در برابر تجاوز نظامی شما مقابله به مثل کنند؟ به چه مجوزی مردم یمن را قتل عام می‌کنید؟ به چه یمن را به یک ویرانه تبدیل کرده‌اید؟ خدا شما را لعنت کند، خدا شما را به ذلت بکشاند و قدرتتان را از بین ببرد.
– ما حامی همه مظلومان جهان هستیم و مقابل ظالمان می‌ایستیم و از مردم یمن هم هر حمایتی که بتوانیم انجام دهیم، قطعاً کوتاهی نمی‌کنیم و امیدواریم به لطف خداوند شر اشرار سعودی از سر مردم مسلمان یمن و دیگر مردم مسلمان دنیا کم شود، امیدواریم خداوند شر این افراد را از سر بشریت کوتاه کند.

روزنامه جوان و سخن از حذف فیزیکی و معنوی خستگان عدول کننده از گفتمان اسلامی
روزنامه جوان در یادداشتی با عنوان «رسوخ گفتمان جاهلیت مدرن در انقلابیون دیروز» به قلم فرهاد نظریان‌سامانی با اشاره به دو گفتمان «اسلامی نوین» و «جاهلیت نوین» در سخنان اخیر رهبری، حیات گفتمان نوین اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی دانسته و آنچه را «تمایل برخی انقلابیون دیروز و خستگان راه انقلاب به آشتی با گفتمان جاهلیت» نامیده را تقبیح کرده است و مذاکرات هسته‌ای و فشار بی‌امان برخی از انقلابیون دیروز برای انجام حرکت‌های متساهلانه از سوی تیم مذاکره‌کننده در پای میز مذاکرات را گواه و شاهدی بزرگ بر این مدعا عنوان ساخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «بخش اعظمی از حفظ خطوط گفتمان نوین اسلامی از گفتمان جاهلیت به موضوع حفظ حق غنی‌سازی و فعالیت‌های هسته‌ای کشور گره خورده است و رفتار وادادگی و غیر‌انقلابی در این مسیر عواقب خوبی را برای گفتمان اسلامی رقم نمی‌زند…. عدول از حریم با صلابت گفتمان نوین اسلامی بیش از اینکه خطری را متوجه این گفتمان کند، تنها این اشخاص هستند که با چنین تخطی، خود را به گفتمان جاهلیت می‌سپارند و کم‌کم موجب حذف فیزیکی و معنوی خود از صحنه گفتمان نوین اسلامی در زیرساخت انقلاب اسلامی می‌شوند، چراکه ملت‌ها در پذیرش حق، بیدار و آگاه شده‌اند و خسران چنین خسته شدن‌ها در طول تاریخ انقلاب نیز بوده است و می‌توان چنین گفت که همچنان این قطار انقلاب در مسیر خود به سلامت رفته است ولی هر که را از خود خسته دیده هر چند درصدد بازگردانی آن می‌شود ولی در نهایت تمایل اشخاص برای عدول از گفتمان اسلامی موجب پیاده شدن آنها در میانه راه می‌شود چراکه رویگردانی یا تلاش برای ایجاد التقاط در گفتمان اسلامی سم مهلک برای پابرجایی آن است و در صورت از بین رفتن ماهیت آن، سعادت بشریت نیز دستخوش تغییر می‌شود….»

مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما بخاطر رهبری از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند
روزنامه جوان در صفحه ۲ همچنین به انعکاس سخنان روز پنج‌شنبه آیت الله یزدی در اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» پرداخته و عنوان «دولت گوش شنوایی برای دغدغه‌های مردم ندارد» را برای آن انتخاب نموده است. در این خبر، به این نکات اشاره گردیده است:
-دشمن با اسلام عداوت دارد و بالطبع با حجاب هم مخالفت می‌کند. امر به معروف و نهی از منکر با منبرها و سخنرانی‌ها در ایام تبلیغی زنده می‌شود و مردم خود را ملزم به رعایت احکام شرعی می‌کنند اما پس از اتمام ایام تبلیغی، همه چیز به همان شرایط پیشین باز می‌گردد.
– این هنر نیست که با حجابان را جمع و برایشان صحبت کنیم؛ لازم است که در مقام عمل کاری شود که هیچ کس نسبت به بدحجاب بی‌تفاوت نباشد.
– همزبانی ملت و دولت بدین معنا نیست که ملت زبانش را ببندد و هرچه دولت بگوید را گوش فرا دهد؛ برای عمل به شعار «همدلی و همزبانی» دولت هم باید به خواسته‌های مردم توجه کند و با آنان همزبان شود.
– مردم بد حجابی، قاچاق مواد مخدر، بی‌مبالاتی و بی‌پروایی در ادارات و نیز رواج مشروب خواری را نمی‌پذیرند؛ دولت باید چشم خود را باز کند و خواست مردم را ببیند تا تحقق شعار «همدلی و همزبانی» دو طرفه شود.
– مردم خواسته‌های خود را بیان می‌کنند اما دولت گوش شنوای این خواسته‌ها نیست؛ دولت حتی سخنان رهبر معظم انقلاب را هم به گوش جان نمی‌سپرد.
– رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که اقتصاد را به دست مردم بدهید اما کسی به این فرمایش گوش فرا نمی‌دهد؛ حصر افراد در کشور به دست شورای امنیت ملی اتفاق می‌افتد که رئیس این شورا، شخص رئیس‌جمهور است. اینکه حصر برخی را به گردن دیگران می‌اندازند، کار بی‌معنایی است.
– مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما تنها به دلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنار آمدن با دولت، از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند.
– دولت باید گذشته مردم را ببیند و بفهمد! مردم می‌توانند همانند اول انقلاب با بدحجابی به مقابله برخیزند اما در حال حاضر ملاحظه دولت را کرده و منتظرند تا کارکرد و نتایج مذاکرات را ببینند؛ من نمی‌خواهم درباره مذاکرات سخن بگویم اما امیدوارم کلاهی بر سر تیم مذاکره کننده و دولت نرود.

در این شماره روزنامه جوان همچنین این مطالب منتشر شده است:
یادداشت «رقص عربی پاریس روی آهنگ دوری واشنگتن» به قلم دکتر سیدنعمت الله عبدالرحیم زاده
یادداشت « سبک زندگی ناسالم روابط نامشروع را گسترش می دهد» به قلم دکتر رضا شریفی، روانشناس
گفتگو با سردار مرتضی قربانی: خرمشهر را با سلاح های غنیمتی آزاد کردیم
رئیس کمیته امداد امام خمینی: کمک به نیازمندان باید اعتقادی باشد نه اداری
جانشین فرمانده کل سپاه: زمین و آسمان را برای دشمنان جهنم می‌کنیم
وزیر دادگستری: با توجه به آمار ۲۵میلیون خانواده در کشور، تعداد ۱۰ میلیون پرونده قضایی از لحاظ اعتباری، فرهنگی و تمدنی بسیار بد است.
رئیس سازمان صداوسیما: ۷۰درصد مردم ایران معتقدند امریکا به تعهداتش پایبند نخواهد بود
عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با «جوان »: سبک زندگی امروز ما هم ایرانی- اسلامی و هم غربی است!/ مسئولان با موضوع سبک زندگی سلیقه ای برخورد می کنند
جلوه هایی از منش فردی و اجتماعی حکیم متاله، آیت الله مهدی الهی قمشه ای در گفتگو با مهدیه الهی قمشه ای: الهی سخنان فیلسوفانه و حکمت آمیز را تابع قرآن کرده بود
ولایتی: راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست
انتقام زمینی یمن از عربستان
ضلع سوم نوعثمانی گری اردوغان؛ حزب عدالت و توسعه بعد از شهرداری ها و ریاست جمهوری به دنبال فتح پارلمان است
گزارش «بغداد به سمت مسکو چرخید»، سقوط الرمادی و ادامه عهدشکنی آمریکا در فروش سلاح، به قلم محمد بابایی
درخواست کمک ایران خطاب به یونسکو و سازمان همکاری های اسلامی؛ داعش به شهر پالمیرا حمله کرد
نگرانی جهانی از جنایات داعش در پالمیرا

دین آنلاین، روزنامه های «فرهیختگان» و «جوان» را با این عناوین اقتباسی مرور کرده است: « رکود علمی و توقف پیشرفت دانشگاه آزاد، ماحصل کینه «معجزه هزاره سوم» از هاشمی»، « در فلسفه یونان، هر جا که از زندگی بشر و نظم طبیعی صحبت شده، خدایان حضور داشته‌اند/ بشر برای رسیدن به کمال باید انطباق قلبی، ذهنی و اسمی با مقررات داشته باشد/ در حکمت‌های الهی، نظم اجتماعی، جهانی و الهی با هم مرتبط هستند/ نظم، فلسفی‌ترین موضوع در عالم هستی است»، « انفجار مسجد امام علی و پیش بینی چالش جدی آل‌سعود از داخل»، امریکا در پی انتقام تودهنی سی و چند ساله از اسلام و مسلمانان است/ امریکا پس از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، سر تک تک ایرانی ها را خواهد برید/چرا عده‌ای داخلی که قصاوت امریکا را نمی‌فهمند، می گویند وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و مردم دیگر طاقت ندارند»، « روزنامه جوان و سخن از حذف فیزیکی و معنوی خستگان عدول کننده از گفتمان اسلامی»، « سخنان تند رئیس مجلس خبرگان؛ دولت حتی سخنان رهبر معظم انقلاب را هم به گوش جان نمی‌سپرد/مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما بخاطر رهبری از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند/ سخنان آیت الله در انتقاد به دولت اعتدال، یادآور خطبه های خبرساز و از روی عصبانیت ایشان در زمان دولت خاتمی است/آیا ریاست محترم مجلس خبرگان، در زمان دولت «معجزه هزاره سوم» در ایران حضور نداشتند؟»بررسی مطبوعات/ شنبه‌ ۲ خرداد (۱)

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. مهدی م

    هزینه از جیب رهبری «مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما بخاطر رهبری از بی‌تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند»

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.