ورود بیش از یک و نیم میلیون زایر خارجی به مکه برای زیارت حج

زائران مسلمان خارجی از روز سه شنبه پیش از آغاز مراسم حج وارد شهر مقدس مکه شده‌اند.

به گزارش دین آنلاین ورود حاجیان به شهر مقدس مکه مورد توجه رسانه‌هایی مانند رلیجن نیوز قرار گرفته و به روایت این مراسم و مناسک اسلامی پرداخته‌اند.

مقامات سعودی می‌گویند بیش از ۱.۵ میلیون زائر خارجی از سراسر جهان وارد این کشور شده‌اند. این در حالی است که انتظار می‌رود تعداد زائران بیشتر شود و صدها هزار سعودی و افراد دیگری که در عربستان سعودی زندگی می‌کنند نیز با آغاز رسمی مراسم در روز جمعه به آنها خواهند پیوست.

مقامات سعودی گفته‌اند که انتظار دارند تعداد زائران امسال از تعداد زائران در سال ۲۰۲۳ فراتر رود، زمانی که بیش از ۱.۸ میلیون نفر به حج رفتند. پیش از آغاز دوران پاندمی‌، در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲.۴ میلیون مسلمان به زیارت رفتند. مقامات عربستانی جریان حجاج را از طریق سهمیه‌بندی کنترل می‌کنند و به هر کشور اجازه می‌دهند به ازای هر هزار شهروند مسلمان، یک زائر برای زیارت به مکه برود.

به گفته وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، زائران شامل ۴۲۰۰ فلسطینی از کرانه باختری اشغالی هستند که اوایل ماه جاری وارد مکه شدند. فلسطینیان در نوار غزه به دلیل جنگ ۸ ماهه اسرائیل و حماس نتوانستند برای حج امسال به عربستان بروند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی عربستان سعودی، میانگین دمای هوا در شهرهای مکه و مدینه در زمان مراسم حج امسال یک‌ونیم تا دو درجه سانتیگراد از حد نرمال بالاتر خواهد رفت.

همچنین پیش‌بینی‌های این سازمان نشان می‌دهند که رطوبت هوا ۲۵ درصد و احتمال بارندگی صفر درصد خواهد بود.

در همین زمینه، علی مرعشی، رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت ایران با اشاره به افزایش دمای هوا در عربستان سعودی اعلام کرد که تعداد زائران ایرانی بستری‌شده در بیمارستان‌ها تا روز سه‌شنبه به ۴۰ نفر رسیده است.

 

پیشنهاد سردبیر:

حج و بهره‌وری از هوش مصنوعی

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.