از سرگیری حملات به غزه پس از آتش‌بس

با پایان یافتن آتش‌بس هفت روزه بین اسرائیل و حماس، حملات اسرائیل به غزه از سر گرفته شد.

آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه که به مدت هفت روز ادامه داشت ساعت هفت صبح جمعه به وقت محلی پایان یافت.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد هواپیماهای اشغالگران حملاتی را به جنوب نوار غزه انجام دادند. همچنین منابع محلی گزارش دادند که اشغالگران به مناطق شیخ رضوان و شمال شهر غزه حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی ازسرگیری نبردها با حماس در نوار غزه را رسما اعلام کرد. آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: حماس توافق را نقض و گلوله‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرد.

وی گفت: ارتش اسرائیل در رویارویی با حماس، فعال‌سازی مجدد آتش را اعلام کرده است.

ادرعی افزود: پیگیری فعال‌سازی آژیرهای هشدار در کیبوتس حولیت، شلیک چند خمپاره از نوار غزه به سمت اسرائیل را نشان داده که رهگیری شده‌اند.

خبرنگار روسیاالیوم نیز اعلام کرد: هواپیماهای هدایت شونده اسرائیلی به آسمان خان‌یونس و رفح بازگشته‌‌اند.

همچنین صبح امروز توپخانه اسرائیل در پایان هفتمین روز از امدادرسانی موقت بشردوستانه، خانه‌های شهروندان را در غرب شهر غزه بمباران کرد و نیروهای اشغالگر با مسلسل‌های سنگین چندین محله شهر غزه را هدف قرار دادند.

آتش بس بشردوستانه در نوار غزه پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر گذشته ادامه داشت، از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۴ نوامبر برای مدت چهار روز لازم‌الاجرا شد و برای سه روز دیگر تمدید شد.

در طول هفت روز آتش بس، مقامات اشغالگر ۶۳ زندانی زن و ۱۴۷ کودک را آزاد کردند که اکثریت آنها در جریان تجاوزات اشغالگرانه علیه مردم غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون دستگیر شده بودند.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش کمیسیون امور اسیران و اسیران سابق و باشگاه اسرای فلسطینی، نیروهای اشغالگر اسرائیل در طول هفت روز آتش بس، بیش از ۲۶۰ شهروند را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی دستگیر کردند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.