دستور جو بایدن برای تشکیل گروه ضد یهودستیزی و اسلام‌هراسی

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک گروه بین سازمانی را با هدف هماهنگ سازی تلاش‌ها برای مبارزه با یهودستیزی، اسلام هراسی و دیگر اشکال تبعیض و غرض ورزی تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا به این گروه بین سازمانی به عنوان اولین دستورکارش ماموریت تهیه یک استراتژی ملی برای مقابله با یهودستیزی را داده است.

به نوشته رویترز، این اقدام در حالی صورت گرفته که گزارش‌ها در خصوص یهودستیزی در سراسر آمریکا افزایش یافته است. در هفته‌های اخیر این مشکل بعد از میزبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه سابق آمریکا از نیک فوئنتس، یک چهره برجسته قائل به برتری نژاد سفید و کانیه وست، موزیسین آمریکایی در محل باشگاه شخصی خود در فلوریدا به صدر اخبار راه پیدا کرد.

چند روز پیش کاخ سفید با برگزاری یک میزگرد با رهبران یهودی به بحث درباره مساله تشدید یهودستیزی پرداخت.

کانیه وست چندی پیش با انتشار اظهاراتی یهودستیزانه – از جمله ستایش از آدولف هیتلر، رهبر دیکتاتور آلمان نازی هدف انتقادات گسترده قرار گرفت و اخیراً حسابش در توییتر تعلیق شد.

برخی از جمهوری خواهان از مهمانی شام ترامپ با فوئنتس و کانیه وست انتقاد کرده‌اند؛ اما از انتقاد مستقیم از ترامپ که به گفته خودش فوئنتس را نمی‌شناسد، خودداری کرده‌اند.

سازمان موسوم به لیگ ضدافترا در جدیدترین گزارش سالانه خود اعلام کرد که سال گذشته بیشترین تعداد حوادث یهود ستیزانه از جمله قتل، حملات فیزیکی، آزار و اذیت و خرابکاری، از زمانی که این سازمان از ۴۰ سال پیش شروع به جمع آوری سوابق کرد، ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های FBI که روز دوشنبه منتشر شدند، بیش از ۷۲۰۰ مورد جرم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۱ در آمریکا گزارش شده‌اند. بیش از ۶۰ درصد از این حوادث بر اساس تعصب نژادی یا قومیتی بوده‌اند، در حالی که از هر شش مورد یک مورد بر اساس تعصب جنسی و از هر هفت مورد یکی بر اساس تعصب مذهبی طبقه بندی شده‌اند.

کارین ژان پی یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، بایدن یک گروه بین سازمانی به رهبری کارمندان شورای سیاست داخلی و شورای امنیت ملی را تاسیس کرده است. اولین کار این گروه تدوین یک استراتژی ملی برای مقابله با یهود ستیزی خواهد بود.

او ادامه داد: این استراتژی درک درباره یهود ستیزی و تهدیدی که برای جامعه یهودیان و همه آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند را افزایش می‌دهد، با آزار و اذیت و سوء استفاده بر مبنای یهودستیزی به صورت آنلاین و آفلاین مقابله می‌کند، به دنبال پیشگیری از حملات و حوادث یهودستیزانه است و تشویق به تلاش کل جامعه برای مقابله با یهودی ستیزی و ایجاد کشوری فراگیرتر می‌کند.

کارین ژان پی یر خاطر نشان کرد، این گروه با مدافعان، رهبران جوامع و اعضای کنگره دیدار خواهد کرد.

ژان پی یر ادامه داد: همانطور که بایدن به صراحت گفته است، یهود ستیزی جایی در آمریکا ندارد. همه آمریکایی‌ها باید یهودستیزی – از جمله انکار هولوکاست – را در هر کجا که وجود دارد، با قدرت رد کنند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. علی

    سلام
    در متن خبر که هیچ خبری از مبارزه با اسلام هراسی نبود و فقط درباره یهود بود!
    مطمئنید به این تیتر خبرتان؟

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.