اخراج نماینده مسلمان از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

کوین مک کارتی، رئیس احتمالی بعدی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ایلهان عمر، دموکرات مینه‌سوتا را به دلیل انتقادهایش از اسراییل از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حذف خواهد کرد.

مک کارتی اعلام کرد که انتقاد شخصی او از عمر در سال گذشته از دیگر عوامل بوده است. مک کارتی، یک جمهوری خواه کالیفرنیایی که حزبش به تازگی اکثریت محدودی را در مجلس به دست آورد، روز شنبه در کنفرانس سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در لاس وگاس گفت: «به یاد دارم که او در مورد من چه گفت. به یاد دارم که او در مورد اسرائیل چه گفت. به یاد دارم که او در مورد روابط [ایالات متحده و اسرائیل] چه گفت. خوب به خاطر دارم. سال گذشته به شما قول دادم که او دیگر در کمیته امور خارجی نخواهد بود. من به این قول عمل می‌کنم.»

ایلهان عمر عمر خواستار نظارت بیشتر کنگره بر روابط آمریکا و اسرائیل شده است. او به بخش‌هایی از لابی طرفدار اسرائیل حمله کرده و همچنین از جنبش تحریم اسرائیل حمایت می‌کند.

یکی از جنجالی‌ترین توئیت‌های عمر زمانی بود که او گفت که حمایت مک کارتی از اسرائیل “همه به خاطر بنیامین‌ها” است، به زبان عامیانه اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری.

مک‌کارتی سال گذشته از موضع گرفتن برابر اظهارات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه لورن بوئبرت، نماینده جمهوری‌خواه کلورادو علیه عمر خودداری کرده و همین موضوع باعث شد تا عمر او را «بزدل و ترسو» بنامد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.