نماینده مسلمان دموکرات: آمریکا مرتکب “قساوت‌های غیر قابل تصور” شده‌است

ایلهان عمر، نماینده دموکرات آمریکایی گفت ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی همگی مرتکب “قساوت‌های غیر قابل تصور” شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، این قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا سپس گفت که آمریکا و اسرائیل مرتکب “قساوت‌های غیر قابل تصور” همانند مواردی شدند که گروه‌های تروریستی مرتکب شده‌اند.

ایلهان عمر با انتشار یک پیام توییتری تاکید کرد که آمریکا به سطح مشابهی از پاسخگویی و عدالت برای تمام قربانیان جنایت علیه بشریت نیاز دارد.

این دموکرات اهل مینه‌سوتا گفت: ما شاهد وقوع قساوت‌های غیر قابل تصور از سوی آمریکا، حماس، اسرائیل، افغانستان و طالبان بوده‌ایم. من از آنتونی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) ‌پرسیدم که مردم برای رسیدن به عدالت کجا قرار است بروند.

پست مذکور همچنین شامل یک پیام ویدیویی از پرسش‌های این عضو کنگره از بلینکن در جریان جلسه روز دوشنبه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بود که به بودجه درخواستی و استراتژی سیاست خارجی وزارت خارجه اختصاص داشت.

در حالیکه پیام توییتری ایلهان عمر مستقیما آمریکا را با “سازمان‌های تروریستی” دسته‌بندی می‌کرد، خط‌مشی سوالات او در این ویدیو اینگونه نبود. عمر در سوالاتش از بلینکن تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، حماس و دولت افغانستان و طالبان همگی مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

ایهان عمر ماه گذشته هم، چند روز بعد از آغاز درگیری میان تل‌آویو و حماس، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد.

او در پیام ماه مه خود نوشت: همگی ما باید قدردان باشیم که برقراری یک آتش‌بس، از کشتار غیرنظامیان و کودکان بیشتر جلوگیری خواهد کرد. اما حالا چه؟ ما به پاسخگویی بابت تک‌تک جنایات جنگی رخ داده نیاز داریم. و ضرورت دارد که ما از بی‌اهمیت نشان دادن جنایات علیه بشریت، در حالی که هیچ کاری برای پایان دادن به این اشغالگری انجام نمی‌دهیم، دست برداریم.

دفتر ایلهان عمر به درخواست شبکه فاکس نیوز برای اظهارنظر پاسخی نداد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.