آرژانتین میزبان یکی از بزرگترین اقلیت‌های مسلمان در آمریکای لاتین

اگرچه تعداد دقیق مسلمانان در آرژانتین وجود ندارد، اما تخمین زده می‌شود که آن‌ها یکی از بزرگترین اقلیت‌های مسلمان در آمریکای لاتین را تشکیل دهند. جایی که حدود ۷۵۰ هزار مسلمان زندگی می‌کند.

به گزارش تواصل، حضور مسلمانان در این کشور آمریکای جنوبی به پنج قرن پیش و مصادف با کشف این قاره توسط اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها برمی‌گردد و تعداد زیادی از آن‌ها با اولین موج مهاجرت به این قاره رسیدند.

مردم اندلس در قرن‌های ۱۶ و ۱۷ و درحالی که به ظاهر خود را مسیحی معرفی می‌کردند برای فرار از دادگاه‌های تفتیش عقائد راهی این منطقه شدند.

در مورد مهاجرت‌های اخیر، این مهاجرت‌ها به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، زمانی که آرژانتین شاهد ورود مسلمانان زیادی بود که بیشتر آنها عرب‌هایی از سوریه و لبنان بودند که به دلیل تحولات منطقه عربی در پی اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها آواره شدند.

منبع: ایکنا

با این حال، مهاجرت عرب‌ها به آرژانتین برای مدت طولانی قطع شد تا اینکه مسلمانان غیرعرب از کشورهای پاکستان، بنگلادش و هند برتری جمعیتی داشته باشند و ۵۵ درصد از تعداد مسلمانان این کشور را شامل می‌شدند و ۴۵ درصد باقی مانده، از عرب‌تبارها بودند.

امروزه تعداد آرژانتینی‌های عرب‌تبار حدود ۳۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که اکثر آنها مسیحی و یهودی سفاردی و یک چهارم هم مسلمان هستند. ضمن اینکه اکثر مسلمانان آرژانتین در پایتخت، بوینس آیرس، زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.