برائت خاخام‌های لندن از اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیلی‌ها

خاخام‌های لندن در بیانیه‌ای از اقدامات خصومت‌آمیز صهیونیست‌ها و یهودیان افراطی علیه مسلمانان در سراسر جهان اعلام برائت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، خاخام‌های ارشد در لندن، پایتخت انگلیس از اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها به خصوص علیه مسلمانان در انگلیس تبری جستند.

خاخام‌ها در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به اینکه از برداشت‌های برخی رسانه‌های جهانی نسبت به مسلمانان شوکه می‌شوند، گفتند که یهودیان ارتدکس سنتی در انگلیس با برخی از این اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان مرتبط هستند، اما در این بیانیه به جزئیات قضیه مذکور اشاره‌ای نشده است.

خاخام‌ها در این بیانیه تأکید کردند که بر اساس موضع اصیل خود به هیچ وجه در اقداماتی که موجب خشم ملت‌های جهان می‌شود، شریک نمی‌شوند.

در این بیانیه آمده است: ما به چنین اقدامات تحریک‌آمیز و رفتارها و اظهارات اخیر جریان صهیونیستی علیه مسلمانان اعتراض داریم که فقط منجر به ایجاد خصومت در بین جوامع ما می‌شود.

امضاکنندگان این بیانیه که ۱۴ نفر از خاخام‌های ارشد لندن هستند، تأکید کردند: تا زمانی که ما اقدامات علیه مسلمانان را به قوی‌ترین لحن محکوم نکنیم، خدای ناکرده ممکن است، این اقدامات برای یهودیان این کشور خطرآفرین باشد.

آنها ادامه دادند: بنابراین اعلام می‌کنیم که با این اقدامات سنگین یا هر اعلامیه عمومی صادر شده توسط صهیونیست‌ها در اینجا یا در سرزمین مقدس فلسطین اشغالی هیچ کاری نداریم.

خاخام‌های ارشد لندن تأکید کردند: ما سال‌های زیادی در کنار همه همسایگان خود در صلح و امنیت زندگی کرده‌ایم. خداوند کمک کند که همین گونه ادامه داشته باشد.

این خاخام‌ها در پایان با تأکید بر اینکه شرکای اقدامات خصومت‌آمیز علیه مسلمانان نماینده آنها نیستند، گفت: ما از درگاه خداوند متعال برای همه ملت یهود و همه کشورهای جهان صلح را طلب می‌کنیم و امیدواریم جنگ‌ها و مصیبت‌ها تمام شوند و به‌زودی شایسته سلام دادن به مسیح باشیم.

این بیانیه خاخام‌های ارشد لندن با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله فلسطینی‌ها و طرفداران آنها در انگلیس و دیگر کشورهای دنیا روبه‌رو شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.