اعتراض قطری‌ها به اقدامات ضد شئون اسلامی در آستانه جام جهانی

کاربران شبکه‌های اجتماعی در قطر با داغ کردن هشتگ #کفاکم_هدما_لقیمنا( از تخریب ارزش‌های ما دست بردارید) نسبت به اقدامات ضد شئون اسلامی در این کشور در آستانه جام جهانی اعتراض کردند.

اگرچه مسئولان برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نسبت به رعایت شئون اسلامی در این رقابت‌ها تاکید کرده‌اند اما اخیرا برخی اتفاقات به بهانه جام جهانی موجب اعتراض مردم شده است. از جمله برگزاری نمایشگاه مد Fashion Trust Arabia توسط المیاسه بنت حمد خواهر امیر قطر در دوحه.

حضور میشل لاوی مدل شیطان پرست آمریکایی در این نمایشگاه و انجام رقص و نمایش بی حجابی از جمه مواردی بود که موجب واکنش قطری ها در فضای مجازی شده است.

در این میان واکنش محمد الهاشمی رئیس شبکه المستقله لندن به این اقدام قطری‌ها نیز در نوع خود جالب به نظر می رسد. وی در توییتر خود نوشت:

«ای مردم #عربستان، از مردم قطر تقلید کنید که در اعتراض به تخلفات اخلاقی که دولت آنها به نام جام جهانی مرتکب می شود، هشتگ #کفاکم_هدما_لقیمنا را راه اندازی کردند.
مردم #قطر نه از شما شجاع ترند و نه غیرت دینی بیشتری دارند. ای سعودی‌ها، علیه ظلم‌های محمد بن سلمان توییت بزنید تا بترسد و عقب نشینی کند.»

منبع: اندیشکده مرصاد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.