تاکید سازمان همکاری اسلامی بر استفاده از تکنولوژی علیه اسلام‌هراسی

سازمان همکاری اسلامی بر استفاده از پلتفورم و نوآوری‌های تکنولوژیکی در مبارزه با اسلام هراسی و انتشار اطلاعات غلط درباره اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در اعلامیه‌ای که در خاتمه دوازدهمین کنفرانس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، از طرح قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که در تاریخ ۱۵ مارس توسط این نهاد جهانی تصویب شد، استقبال شد.

سازمان چند ملیتی همکاری اسلامی بر اهمیت همکاری میان کشورهای عضو این سازمان برای “توسعه مکانیزم‌های لازم برای مبارزه با اطلاعات دروغ و دیگر چالشهای مرتبط در دوران پس از حقیقت و ابداع فرآیندهای استراتژیک کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مبارزه تمام عیار با اطلاعات نادرست” تاکید کرد.

همچنین در این بیانیه از رسانه‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواسته شد، آگاهی جهانی را درباره “اقدامات عمدی” برای تخریب و هتک حرمت میراث فرهنگی و مذهبی اسلامی در کشورهای غیر اسلامی، به ویژه در جاهایی که در آنها جوامع بومی مسلمان در معرض پاکسازی قومی قرار دارند، افزایش دهند.

سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه با تصدیق اهمیت تمرکز بر مسائل خاص و سناریوهای احتمالی در کوتاه مدت، خواستار “ارتباطات و مدیریت چند بعدی در زمان بحران و سازوکارهایی برای بررسی صحت اطلاعات در میان مدت و بررسی محتوای خبری، سواد رسانه‌ای و سواد رسانه‌های دیجیتال در دراز مدت” شد.

این بلوک مسلمان ۵۷ کشوری بر نقش حیاتی رسانه‌ها در کشورهای اسلامی در “افشا کردن” تجاوزات اسرائیل به فلسطینیان تاکید کرد و خواستار “روشن ساختن” آرمان مشروع مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین شد.

کنفرانس این سازمان در استانبول بر اهمیت همبستگی بین‌المللی و کمکها برای حمایت از آوارگان و پناهجویان به ویژه در کشورهای عضو این نهاد چند ملیتی تاکید کرد.

همچنین در این بیانیه از تلاش‌های سازمان همکاری اسلامی “در راستای پیشبرد رسالت اسلام و ترویج گفت‌وگو بین فرهنگ اسلامی و سایر فرهنگ‌های جهان” قدردانی شد.

در این کنفرانس، نماینده عربستان سعودی ریاست دوره‌ای کنفرانس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی را به ترکیه تحویل داد و قرار است کنفرانس بعدی این وزرای اطلاع‌رسانی به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار شود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.