نشست «سعادت در نگاه سهروردی: تأملی در سازگاری آن با مبانی و اصول اخلاق متعارف عقلانی» برگزار می‌شود

نشست «سعادت در نگاه سهروردی: تأملی در سازگاری آن با مبانی و اصول اخلاق متعارف عقلانی» روز چهارشنبه ۲۷ مهر با سخنرانی محسن جوادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

سی‌امین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی با عنوان «سعادت در نگاه سهروردی: تأملی در سازگاری آن با مبانی و اصول اخلاق متعارف عقلانی» روز چهارشنبه ۲۷ مهر با سخنرانی محسن جوادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

سعادت‌باوری یکی از ویژگی‌های اصلی تفکر فلسفی اسلامی است. البته در مورد ماهیت آن و یا امکان و چگونگی تحصیل آن در حیات این جهانی بحث و گفت‌وگوهای زیادی است که در جای خود مهم است. اما موضوع این گفتار بررسی دقیق تعریف‌هایی از سعادت است که در آثار سهروردی دیده می‌شود و جان مایه آنها ربط دادن سعادت به رهایی از غل و زنجیرهای حیات مادی است.

آیا چنین نگرشی به سعادت با پیش‌فرض‌ها و اصول اخلاق متعارف سازگار است یا اینکه چنان‌که برخی ادعا کرده‌اند در تعارض با اندیشه اخلاقی عقلانی متعارف است. این نشست توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب روز چهارشنبه ۲۷ مهر از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.