پادشاه اردن صلح اسرائیل و فلسطین را دور از دسترس دانست

پادشاه اردن گفت: صلح در مناقشه فلسطین و اسرائیل هنوز دور از دسترس است.

به گزارش آرتی، عبدالله دوم که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، اظهار داشت: صلح در نزاع فلسطین و اسرائیل هنوز دور از دسترس است و نه جنگ و نه تلاش های دیپلماتیک تاکنون هیچ راه حلی برای پایان دادن به این تراژدی تاریخی ارائه نکرده است.

وی افزود: همه ملت ها و نه فقط سیاستمداران باید از طریق رهبران خود برای حل این مناقشه فشار بیاورند.

پادشاه اردن درباره چشم انداز اردن برای حل این نزاع سخن گفت و افزود: راه پیش رو همان راه حل دو کشوری براساس قطعنامه های سازمان ملل است که به تشکیل کشور دارای حاکمیت فلسطین و قابل زندگی در خطوط چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی منجر شود؛ کشویی که با امنیت و صلح و شکوفایی در کنار اسرائیل به حیات خود ادامه دهد.

پادشاه اردن درباره قدس نیز گفت: آینده این شهر منبع نگرانی است چون شهر مقدسی برای میلیاردها نفر از پیروان ادیان آسمانی در سراسر جهان است و تضعیف اوضاع قانونی و تاریخی آن منجر به تنش در سطح بین المللی می شود و دو دستگی های دینی را تقویت می کند.

وی با اشاره به اینکه انزجار و دودستگی در این شهر مقدس جایی ندارد، بیان کرد: اگر خیلی وقت پیش راه حلی برای این درگیری پیدا می شد، و دیوارها ساخته نمی شد و ملت ها اجازه داشتند که به جای آن دیوارها پل بسازند، اکنون جهان ما چگونه به نظر می رسید؟ چه می شد اگر افراطی ها نمی توانستند از ظلم اشغالگران سوء استفاده کنند؟ چه بسیار نسل جوانی که می توانستند در محیطی سرشار از صلح و شکوفایی بزرگ شوند.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.