عربستان نخستین مسجد کوبا را می‌سازد

سفیر کوبا در عربستان سعودی اعلام کرد این کشور بودجه ساخت نخستین مسجد برای اقلیت مسلمان کوبا را تأمین خواهد کرد.

کد خبر: ۴۰۸۶۷۱۴تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ – ۱۲:۰۷
بین الملل » آمریکا
عربستان نخستین مسجد کوبا را می‌سازد
سفیر کوبا در عربستان سعودی اعلام کرد این کشور بودجه ساخت نخستین مسجد برای اقلیت مسلمان کوبا را تأمین خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، سفیر کوبا در عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور بودجه ساخت اولین مسجد در کوبا را برای خدمت به اقلیت مسلمان تأمین خواهد کرد.

ولادیمیر گونزالس در مصاحبه‌ای که از تلویزیون دولتی عربستان پخش شد، گفت: به لطف این کمک مالی از طرف سعودی، امروز می‌توانیم بگوییم که در حال ساختن اولین مسجد در کشورمان در هاوانا هستیم.

وی افزود: ما یک جامعه کوچک مسلمان در کشورمان داریم. آنها بسیار سازمان یافته هستند. مفتخرم که زندگی آنها را به عنوان مردم مسلمان در کوبا تسهیل کنم.

روابط دیپلماتیک کوبا و عربستان سعودی به سال ۱۹۵۶ برمی‌گردد. گونزالس ادامه داد: عربستان سعودی اولین کشور عربی بود که با کوبا روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

گونزالس افزود که صندوق توسعه عربستان سعودی اجازه ایجاد پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی در کوبا را داده است که به نفع دو کشور خواهد بود.

جامعه کوچک مسلمان کوبا تا کنون محدود به اقامه نماز در خانه یا نمازخانه‌های موقت بوده است. طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۱، ده هزار مسلمان در کوبا زندگی می‌کردند که کمتر از ۰,۱ درصد جمعیت را تشکیل می‌دادند. تا سال ۲۰۱۲، بیشتر مسلمان این کشور، کوبایی‌هایی بودند که به این دین گرویده بودند.
از جولای ۲۰۱۵، بنیاد امور مذهبی ترکیه اولین نمازخانه را برای مسلمانان کوبایی افتتاح کرد.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.