کمبود منابع در نوار غزه و بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین با کاهش هزینه‌ها و بازنشستگی اختیاری و اجباری کارمندان در کرانه باختری و نوار غزه در تلاش برای کاستن از بحران مالی است که به دلیل کمبود منابع و کاهش کمک‌های بین‌المللی با آن دست به گریبان است.

به گزارش العربی الجدید، کارمندان تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه نگران آن هستند که پس از تسلط حماس بر این باریکه از سوی مقامات رام‌الله بیشتر در معرض بازنشستگی اختیاری و اجباری قرار بگیرند.

تشکیلات خودگردان در راستای تلاش برای کسب نظر کمک‌کنندگان اروپایی و کاهش مبلغ پرداخت حقوق‌ها و هزینه‌های جاری به دنبال سپردن بخش زیادی از کارمندان به صندوق بازنشستگی است.

در همین رابطه، کارشناسان اقتصادی معتقدند تشکیلات خودگردان می‌کوشد تا خود را از هزینه ماهانه پرداخت حقوق کارمندان نوار غزه خلاص کند و این کار را از طریق سلسله گام‌های تدریجی تا پایان پرونده این افراد و ارجاع آنها به صندوق بازنشستگی اننجام می‌دهد تا ارتباط خود را با این کارمندان کاملا قطع کند.

«محمد ابوجیاب»، کارشناس اقتصادی فلسطینی می‌گوید: مساله حقوق‌ها اساسا با شروط اتحادیه اروپا در قالب بند موسوم به « کنترل و سازماندهی پرونده حقوق‌ها در تشکیلات خودگردان» در ارتباط است که 100 درصد منابع تشکیلات خودگردان را می‌بلعد بدین معنا که همه کمک‌ها و مبالغ اهدایی به تشکیلات صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود.

ابوجیاب افزود: تشکیلات خودگردان با بازنشستگی اختیاری و اجباری کارمندان خود در نوار غزه که اغلب بدون انجام دادن کاری حقوق دریافت می‌کنند، حدود 50 درصد در مخارج خود صرفه جویی خواهد کرد و انتظار می‌رود تا ماه مارس سال 2023 میلادی هزینه پرداخت حقوق کارمندان از 800 یا 900 میلیون شیکل در ماه به 400 یا 500 میلیون شیکل کاهش یابد. (هر دلار تقریبا برابر است با 3.4 شیکل)

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.