سمینار بین‌المللی قرآن در امارات برگزار می‌شود

دانشگاه القاسمیه در شارجه، با حضور تعدادی از دانشکده‌های قرآنی کشورهای اسلامی سمیناری بین‌المللی با موضوع آموزش قرآن کریم در عصر حاضر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری امارات(وام)، دانشگاه القاسمیه شارجه تمامی مقدمات لازم را برای برگزاری اولین سمینار بین‌المللی قرآنی دانشجویان دانشکده‌های قرآن کریم با عنوان «شیوه‌های آموزش قرآن کریم در عصر حاضر» فراهم کرده است.

این نشست که توسط دانشکده قرآن کریم این دانشگاه همزمان با آغاز ترم اول سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، ۲۲ سپتامبر (پنجشنبه ۳۱ شهریور) برگزار می‌شود، به موضوعات مهم مرتبط با قرآن کریم می‌پردازد که شامل روش‌های حفظ قرآن کریم، روش‌های آموزش روخوانی قرآن کریم و روش‌های آموزش تفسیر و تدریس قرائت قرآن است.

دانشکده قرآن کریم دانشگاه القاسمیه که در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین دانشکده قرآن کریم در امارات تأسیس شد، به دنبال ارائه پیشنهادهای ارزشمند پژوهشی و ابتکاری در عرصه علمی است.

پژوهش‌های سمینار توسط محققین برای نشان‌دادن سهم خلاقیت‌های ملی در روش‌های آموزش قرآن کریم و تشویق دانشجویان علوم قرآنی به نگارش پژوهش‌های علمی مستند و ارتقای ارزش‌های قرآنی، ارتباط علمی و گفت‌‌وگوی تمدنی در بین دانشجویان علوم قرآنی به منظور کسب تجربیات و تبادل اطلاعات با اساتید و پژوهشگران دانشکده‌های قرآن کریم ارائه خواهد شد.

پروفسور عواد الخلاف، رئیس دانشگاه القاسمیه تأکید کرد که موضوع نشست روش‌های آموزش قرآن کریم در عصر حاضر خواهد بود و این دانشگاه با هدف حمایت از آموزش قرآن کریم، قرائت، تفسیر و علوم، دانشکده قرآن کریم را تأسیس کرده است.

دکتر عبدالکریم عثمان، رئیس دانشکده قرآن کریم دانشگاه نیز به نوبه خود توضیح داد که این سمینار برای اولین بار با مشارکت تعدادی از دانشکده‌های قرآن کریم از عربستان سعودی، پادشاهی مراکش، سودان و مصر و تعدادی محقق از ملیت‌های مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود که به منظور انجام تحقیقات علمی برای دستیابی به اهداف نشست در آن شرکت خواهند کرد.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.