ابراز همبستگی فرماندار مینه‌سوتا با مسلمانان

در پی حمله به مسجدی در مینه‌سوتا، فرماندار این ایالت با مسلمانان این ایالت ابراز همبستگی کرد.

استار تریبیون، شیشه‌های شکسته، درهای آسیب دیده و صندوق کمک‌های اهدایی شکسته بخشی از خساراتی بود که نمازگزاران مسلمان صبح روز دوشنبه این هفته در مسجد محل خود کشف کردند.

تیم والز، فرماندار این ایالت در توییتی نوشت: در این هفته، مرکز اسلامی توفیق در مینیاپولیس به شدت آسیب دید و هزاران دلار کمک مالی به سرقت رفت. در حالی که هدف این خرابکاری برای ایجاد تفرقه در جوامع ما بود، مینه‌سوتایی‌ها بر تعهد خود برای حمایت از همسایگان مسلمان تأکید می‌کنند. نفرت اینجا جایی ندارد.

بر اساس ایمیل انجمن مسلمانان آمریکایی مینه‌سوتا، اواخر روز یکشنبه مردی به مرکز اسلامی توفیق در خیابان ۲۴۰۰ Minnehaha حمله کرد.

جیلانی حسین، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی این ایالت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: جامعه مسلمانان مینه‌سوتا با حملات بی‌سابقه‌ای علیه مساجد خود مواجه هستند. این حمله چهارمین حادثه است که در مسجدی در ایالت مینه سوتا رخ می‌دهد.

مهاجم، مردی سفیدپوست که تصویر او توسط دوربین‌ها ضبط شده بود، از درب پشتی سالن بدنسازی کناری وارد مسجد شد. تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰ هزار دلار برای ترمیم آسیب‌های وارد شده به مسجد مورد نیاز است.

پلیس مینیاپلیس هیچ مظنونی را پیدا نکرده و گفته است که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انگیزه دزدی بوده، در حالی که مقامات برای اطلاع در مورد مظنون ۱۰۰۰ دلار جایزه تعیین کردند.

جامعه مسلمانان این ایالت به پلیس شکایت کردند که منجر به بازدید پلیس ارشد شهر شد. آنها گزارش دادند که این چهارمین حادثه مهم در یک مسجد در مینه سوتا از آغاز سال جاری است.

عبداللهی فرح از ائتلاف مسلمانان گفت: اگرچه انگیزه‌ها متفاوت است، اما نتیجه یکسان است؛ افراد جامعه آسیب می‌بینند، احساس امنیت خود را از دست داده و وحشت زده می‌شوند.

گزارشی که توسط CAIR (شورای روابط آمریکایی اسلامی) با عنوان «گزارش حقوق مدنی ۲۰۱۸» منتشر شده است نشان می‌دهد که ۱۴۴ حادثه علیه مساجد در سال ۲۰۱۷ ثبت شده است که از این تعداد ۵۷ مورد جنایات ناشی از نفرت عنوان شده است. قابل توجه است که بسیاری از جوامع محلی همواره در بسیاری از موارد به حمایت از جامعه مسلمانان آمده‌اند.

در سپتامبر ۲۰۱۹، خرابکاری تابلوی خوش‌آمدگویی در مرکز اسلامی گراند جانکشن، کلرادو، جامعه را بر آن داشت تا حمایت خود را نشان دهند و برای تعمیر تابلوی آسیب دیده کمک مالی جمع‌آوری کنند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.