چرا اسرائیل به دنبال گسترش روابط با کشورهای آفریقایی است؟

به گفته سفیر اسرائیل در سازمان ملل، هدف رژیم صهیونیستی از گسترش روابط با کشورهای آفریقایی تاثیر بر الگوی رأی آنها در نهادها و هیأت‌های سازمان ملل و همچنین حفظ حضور اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در جریان نشستی با حضور ۲۵ سفیر کشورهای آفریقایی در سازمان ملل اعلام کرد که این رژیم به تلاش برای توسعه روابط با این کشورها ادامه می دهد.

وی در این باره گفت که رژیم صهیونیستی درصدد توسعه پایگاه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشورهای آفریقایی است و هدف از آن نیز تاثیر بر الگوی رأی آنها در نهادها و هیأت‌های سازمان ملل و همچنین حفظ حضور اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل اعلام کرد که یک سازمان اسرائیلی ابتکار جدیدی را برای اتصال حدود ۲۰۰۰ روستا در قاره آفریقا به آب و برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی همچنین افزود؛ اسرائیل با بیش از ۴۶ کشور آفریقایی روابط دیپلماتیک دارد.

اردان ادامه داد: ما تازه شروع کرده‌ایم. اتحاد استراتژیک میان آفریقا و اسرائیل پتانسیل ایجاد نوآوری را دارد که می‌تواند محیط ما را تغییر دهد. متأسفانه کسانی هستند که همچنان با تقویت روابط با ما مخالف هستند و حتی به دنبال لغو وضعیت جدید اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا هستند.

طبق این گزارش؛ نشست مذکور به عنوان بخشی از ابتکارات سفیر رژیم صهیونیستی برای تقویت روابط با کشورهای آفریقایی برگزار شد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.