مجوز پخش اذان از مساجد شهر کلن

مجوز پخش اذان از مساجد شهر کلن صادر شد. این در حالی است که شهرداری شهر کلن برای پخش صدای اذان از مساجد در روزهای جمعه شرط گذاشته‌است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از rassd.com، مقامات آلمانی مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد شهر کلن در روزهای جمعه را صادر کردند؛ اما این کار قوانین و چارچوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

«هنریت ریکر»، شهردار کلن اعلام کرد: شورای شهر کلن در پی درخواست‌های پخش اذان در کلن، تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کرده که قرار است به صورت آزمایشی طی دو سال اجرا شود.

وی افزود: طبق این تصمیمات پخش صدای اذان از طریق بلندگوهای مساجد قوانین مشخصی دارد که باید رعایت شود.

شهردار کلن تصریح کرد: مسلمانان جزء جدایی‌ناپذیر شهر کلن هستند و شنیدن صدای اذان در کنار ناقوس کلیسا نشانه اهمیت‌دادن به تنوع موجود در این شهر است.

بنا بر تصمیمات اتخاذشده از سوی شورای شهر کلن، مدت زمان پخش اذان باید ۱۰ دقیقه باشد، صدای بلندگوها خیلی بلند نباشد و همچنین یک نفر به عنوان مسئول در مسجد نظرات و شکایات احتمالی از ساکنان اطراف را دریافت و به آن رسیدگی کند.

گفتنی است، آلمان بیش از ۹۰۰ مسجد وابسته به اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی(دیتیب) دارد و در شهر کلن تعداد زیادی از مسلمانان ترک به عنوان اقلیت زندگی می‌کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.