وزیر داخلی اسرائیل: ائمه فلسطینی در امارات آموزش میانه‌روی دینی ببینند

وزیر داخلی اسرائیل در اولین سفر رسمی خود به امارات با وزیر کشور امارات دیدار کرد و درباره آموزش دینی ائمه فلسطینی در امارات پیشنهاد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به امارات با سیف بن زاید آل نهیان، وزیر کشور امارات دیدار کرد.

دو وزیر درباره توافق لغو ویزاهای ورود بین امارات و اراضی اشغالی که اکتبر ۲۰۲۰ امضا و اخیرا وارد مرحله اجرایی شد و طرح‌هایی برای تقویت همکاری میان دو طرف از جمله پروژه‌های میان ادیان برای تقویت جوامع دینی و مذاکره بحث و تبادل نظر کردند.

شاکید اعلام کرد از روز یکشنبه ۱۰ اکتبر گردشگران اسرائیلی می‌توانند بدون ویزا وارد دبی شوند.

وی گفت که توافق لغو ویزا شامل توریست‌های اماراتی که مایلند به اسرائیل سفر کنند، نیز می‌شود.

شاکید گفت: اگر تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یابد اسرائیل حریم هوایی خود را در اوایل نوامبر به روی گردشگرانی که واکسن زده‌اند باز می‌کند.

شاکید همچنین پیشنهاد داد که ائمه مسلمان فلسطینی در داخل خط سبز در امارات برای فراگیری “میانه روی دینی، سازش و مبارزه با خشونت” آموزش ببینند.

وزارت داخلی رژیم صهیونیستی نظارت بر مأموریت تعیین ائمه مسلمان در شهرهای عرب نشین در منطقه ۴۸ و تعیین ۳۰۰ امام و مؤذن در ۲۷۰ مسجد را برعهده دارد.

شاکید تأکید کرد که روابط میان دو طرف مهم و استراتژیک است. وی از سیف بن زاید خواست به اراضی اشغالی سفر کند تا در نماز مشترک میان ادیان که نوامبر برگزار می‌شود، شرکت کند.

شاکید همچنین از مسجد شیخ زاید و مجسمه “واحه الکرامه”(مجسمه یادبود سربازان اماراتی که در جنگ‌ها کشته شده‌اند) بازدید کرد.

وی گفت: امروز دیدم که صلح واقعی چیست. نظام روابط استراتژیک میان اسرائیل و امارات اهمیت زیادی دارد.

از سوی دیگر، تمار زندربرگ، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی طی بازدید از نمایشگاه اکسپو در دبی گفت، معامله امضا شده میان یک شرکت اسرائیلی و شرکای اماراتی درباره انتقال نفت از خلیج فارس به اروپا از طریق اسرائیل خطرات زیست محیطی دارد.

وی گفت: دولت ظرف چند هفته تصمیمی در این باره خواهد گرفت. وی نسبت به نشت نفت که صخره‌های مرجانی در ایلات را در معرض خطر قرار می‌دهد، هشدار داد.

زندربرگ اعلام کرد که همکاری منطقه‌ای کلید تحقق اهداف است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.