هدایای آمریکایی‌ها به پناهجویان افغان

مردم ایندیانای آمریکا با اهدای جانماز و سایر مایحتاج پناهجویان افغان، سعی می‌کنند همدلی خود را به آنها نشان دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایندی استار، مردم ایندیانا، معروف به هوسیزر با اعتقاد به اینکه نماز ارتباطی با خدایی است که در مواقع سخت به آن نیاز دارند، صدها جانماز، اهدای لباس و محصولات بهداشت شخصی به پناهندگان افغان اهدا کرده‌اند.

بریکنا اتمر که به عنوان مترجم پناهجویان افغان در کمپ اتربری داوطلب شده است به ایندی استار گفت: در هر دینی هنگامی که در دوران سختی قرار دارید به چه کسی مراجعه می‌کنید؟ به خالق خود.  این کمپ تا کنون میزبان ۶ هزار و ششصد مهاجر افغان بوده است.

وی افزود: نمازهای روزانه و فضایی پاک و مقدس برای عبادت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک جانماز این فضای پاک را برای عبادت ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: زمان آن است که ما با خالق خود ارتباط برقرار کنیم. جانماز به اندازه لباس یک مسلمان ضروری است؛ به ویژه در نمازهای پنجگانه.

مردم ایندیانا با استقبال از پناهندگان، نیازهای آنها را از طریق اهدای لباس، محصولات بهداشت شخصی، توپ فوتبال و کتاب‌های رنگ‌آمیزی برای کودکان برآورده کردند.

با این حال، وقتی اتمر دو هفته پیش به این محل رفت گفت که یک زن مسن به نیاز خود به جانماز اشاره کرده است، گفت «می‌دانی دلم برای جانمازم تنگ شده است». او افزود: ای کاش می‌توانستم با خودم یک جانماز بیاورم.

صدها مهاجر افغان پس از سقوط کابل به دست طالبان در ۱۵ اگوست از کشور فرار کردند. با ورود پناهندگان، چندین گروه مسلمان تلاش خود را برای کمک به پناهندگان در خانه جدید آنها آغاز کرده‌اند.

اتحادیه مسلمانان ایندیانا کمک‌های مالی شامل ۶۰۰ جانماز و تسبیح یا مهر را از مسلمانان اهل ایندیانا و جماعات مختلف خیریه جمع‌آوری کرده است. پیروان دیگر ادیان نیز برای تأمین نیازهای پناهندگان به کمک شتافتند.

جان ون نویس، کشیش کلیسای پرسبیتری در کرافوردسویل، با استفاده از کمک‌های جماعت خود، سه هزار جانماز را از یک خرده فروشی آنلاین در نیوجرسی خریداری کرد.

ون نویس می‌گوید: تصور کنید که مجبور شدید همه اعتقادات خود را ترک کنید. اگر من بتوانم کاری انجام دهم تا به آنها کمک کنم تا با ایمان خود به آرامش برسند و آنها بتوانند عمیق‌تر با خدا ارتباط برقرار کنند، این همان کاری است که شما باید انجام دهید.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.