طالبان ۳ هزار نفر از اعضایش را اخراج کرد

میدل ایست نیوز: یکی از مقام‌های طالبان در افغانستان روز شنبه اعلام کرد که نزدیک به سه هزار نفر از اعضای این گروه به اتهام «اقدامات غیرقانونی» اخراج شدند.

لطیف‌الله حکیمی، رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان گفت که اخراج‌شدگان «وجهه بدی» از «امارت اسلامی» ارائه می‌کردند. وی افزود که اخراج این افراد در راستای «تشکیل ارتش و پلیس منزه در آینده» صورت گرفته است.

خبر اخراج شماری از اعضای طالبان در حالی منتشر می‌شود که سازمان‌های مدافع حقوق بشر جنگجویان این گروه را به اعدام نیروهای امنیتی حکومت سرنگون‌شده افغانستان متهم کرده‌اند. هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان پس از سقوط کابل به دست جنگجویان این گروه عفو عمومی اعلام کرده بود.

رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان می‌گوید که ۲۸۴۰ نفر از اعضای این گروه در ۱۴ ولایت افغانستان اخراج شدند و روند اخراج در دیگر ولایت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته لطیف‌الله حکیمی شماری از اخراج‌شدگان در «فساد مالی» و عده‌ای دیگر در قاچاق مواد مخدر نقش داشتند. وی همچنین دلیل اخراج شماری از آنها را دخالت در زندگی خصوصی مردم ذکر کرد. رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان عده‌ای از اخراج‌شدگان را به تماس با گروه داعش متهم کرد.

گروه داعش پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان اکنون تهدید اصلی برای برقراری امنیت در این کشور محسوب می‌شود. طالبان برقراری امنیت در افغانستان را پس از چند دهه جنگ در این کشور اولویت اصلی خود عنوان می‌کند.

طالبان طی شش ماه گذشته آزادی‌های فردی شهروندان به ویژه زنان را به شکل گسترده‌ای محدود کرده‌اند. زنانی که در نهادهای دولتی مشغول به کار بودند دیگر اجازه بازگشت به محل کار را نیافتند و شماری از مدارس نیز دیگر پذیرای دانش‌آموزان دختر نیستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.