فراخوان دعوت از مسلمانان برای شرکت در انتخابات در آلمان

شورای مرکزی مسلمان آلمان در فراخوانی از تمام مسلمانان این کشور که حق رأی دارند، خواسته است در روز ۲۶ سپتامبر در انتخابات بوندستاگ شرکت کنند تا مانع قدرت‌گیری گروه‌های ضد اسلامی در این کشور شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از سایت اسلام، شورای مرکزی مسلمان آلمان در فراخوانی از تمام مسلمانان این کشور که حق رأی دارند، خواسته است در روز ۲۶ سپتامبر در انتخابات بوندستاگ شرکت کنند. به اعتقاد مسئولان این شورا، مشارکت پایین مسلمانان در این دوره از انتخابات می‌تواند به قدرت‌گرفتن گروه‌های ضداسلامی کمک کند.

نظرسنجی‌های جدید در آلمان نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از شهروندان مسلمان در این کشور، دموکراسی را بهترین شکل حکومت می‌دانند. این در حالی است که آن‌ها تاکنون مشارکت کمی در انتخابات‌های آلمان داشته‌اند.

بی‌شک بی‌توجهی احزاب مختلف آلمان به نیازهای مسلمانان در برنامه‌های انتخاباتی، دلیل اصلی مشارکت کم مسلمانان است. با این وجود، بسیاری معتقدند که در انتخابات پیش‌رو، مشارکت کم مسلمانان می‌تواند به نفع گروه‌های راست افراطی تمام شود. از این‌رو، شورای مرکزی مسلمانان در فراخوانی از دو میلیون شهروند مسلمان آلمان که حق رأی دارند، خواسته است که در انتخابات شرکت کنند.

علاوه بر این شورای مرکزی مسلمانان، کمپینی چند زبانه با عنوان «رأی من شمارش می‌شود» راه‌اندازی کرده است. آن‌ها تلاش می‌کنند شهروندان مسلمان آلمان را برای حضور در انتخابات بوندستاگ تشویق کنند. حتی اعضای این شورا از پوسترها، خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها برای آگاهی مسلمانان استفاده می‌کنند.

آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در بیانیه مطبوعاتی در این باره گفت: «ما بخشی از ملت آلمان هستیم و با راه‌اندازی کمپین “رای من شمارش می‌شود” تلاش می‌کنیم به مسئولیت شهروندی خود عمل کنیم. از نگاه من، هر مسلمانی که رأی ندهد، در واقع رأی خود را به گروه‌های راست و پوپولیستی اهدا کرده است. این امر می‌تواند شکافی خطرناک در جامعه آلمان ایجاد کند.»

بر اساس آماری که از سوی اداره مهاجرت و پناهندگان فدرال منتشر شده، در حال‌ حاضر حدود ۵.۵ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند. این میزان معادل ۶.۶ درصد از کل جمعیت این کشور است. ۴۶ درصد از این مسلمانان، تابعیت آلمانی دارند که ۳.۵ درصد از جمعیت کل آلمان را تشکیل می‌دهند. از این‌رو بسیاری از مسلمانان بر این باورند که رأی آن‌ها در مقایسه با اکثریت جامعه اهمیتی ندارد. این در حالی است که رأی ندادن مسلمانان در انتخابات پیش‌رو، می‌تواند به قدرت‌گیری گروه‌های ضد اسلامی کمک کند؛ چرا که در برنامه‌های انتخاباتی بسیاری از احزاب سیاسی در آلمان، محدودیت‌های زیادی برای مسلمانان در نظر گرفته شده است.

به همین‌ دلیل است که شورای مرکزی مسلمانان آلمان خواستار مشارکت بالای مسلمانان این کشور در انتخابات پیش‌رو شده است. این سازمان اسلامی از مسلمانان خواسته است تا سیاست سابق خود را تغییر دهند و در انتخابات شرکت کنند؛ زیرا به اعتقاد آن‌ها، با مشارکت پایین مسلمانان، احتمال قدرت‌گیری احزاب راست‌گرا و کسانی که کینه بیشتری نسبت به مسلمانان دارند، افزایش پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.