گسترش تبعیض‌ها علیه مسلمانان در آمریکا

گزارش شورای روابط آمریکایی- اسلامی نشان می‌دهد آزار و تبعیض علیه مسلمانان در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این شورا که بزرگترین سازمان حقوق مدنی و حمایتی مسلمانان آمریکاست، معمولا یک گزارش سالانه برای مستند کردن موارد جانبداری ضد مسلمانان منتشر میکند اما این بار به دلیل افزایش موارد تصمیم گرفت تا در میانه سال گزارشی داشته باشد.

در این گزارش که چهارشنبه منتشر شد، چکیده‌ای از ۳۸ مورد از صدها موردی که این شورا ثبت کرده، آمده است. به گفته این گروه، هدف از این گزارش “نگاهی به زندگی روزمره مسلمانان در آمریکاست که همچنان با تهدید مرگبار اسلام هراسی مواجه میشوند.”

در گزارش مذکور، افزایش جرایم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان در پی درگیری اسرائیل و فلسطین در ماه مه به ثبت رسید. این گروه همچنین به افزایش حوادث علیه مساجد شامل تخریب و حمله فیزیکی اشاره کرد. براساس این گزارش، قلدری علیه محصلان مسلمان همچنان رو به افزایش است و برای نمونه به حادثه‌ای اشاره شده که در آن یک کودک مسلمان از طرف آموزگارش، “تروریست” خطاب شد.

نهاد اواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی – اسلامی موسوم به کِر (CAIR) گفت: اسلام هراسی نباید امری عادی باشد. میتوانم به شما بگویم که مسلمانان زیادی در سراسر این کشور و سراسر جهان، آنهایی که به عنوان اقلیت زندگی میکنند، احساس میکنند که اسلام هراسی بخشی از زندگی نرمال است. نباید اینطور باشد و ما نباید آن را بپذیریم.

او تاکید کرد: اسلام هراسی نه فقط برای مسلمانان بلکه برای تمام جوامع ما و صلح جوامع ما یک خطر و تهدید به شمار میرود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.