تبعیض‌های اسلام‌ستیزانه در نظام آموزشی اتریش

براساس گزارش یک انجمن ضد تبعیض در اتریش، پس از مسائل نژادپرستانه، اسلام‌ستیزی بیشترین عامل تبعیض در نظام آموزش و پرورش این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، انجمن برابری علیه تبعیض در آموزش و پرورش اتریش (IDB) که فعالیت‌هایی را در زمینه تبعیض در مؤسسات آموزشی این کشور انجام می‌دهد، اعلام کرد که در سال گذشته ۱۸۶ مورد تبعیض در این کشور وجود داشته است.

این انجمن روز سه شنبه در نشستی خبری نتایج گزارش خود درباره تبعیض در نظام آموزش و پرورش اتریش در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

براساس این گزارش در سال گذشته میلادی با وجود اینکه آموزش حضوری در راستای دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، ۱۸۶ مورد تبعیض ثبت شده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ تبعیض به ۴۰۳ مورد رسیده بود.

انجمن برابری در برابر تبعیض در آموزش و پرورش اتریش گفت: کاهش ۵۴ درصدی موارد تبعیض در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به دلیل به تعلیق درآمدن آموزش حضوری بوده است.

در مورد انواع تبعیض در آموزش و پرورش اتریش در این گزارش آمده است که ۷۴ درصد موارد به دلایل نژادی، ۱۵ درصد به دلیل اسلام‌ستیزی و ۱۱ درصد به دلایل مختلف دیگر بوده است.

در این گزارش تأکید شده است که ۶۳ از عاملان مرتکب تبعیض، معلمان بودند و ۲۰ درصد هم دانش‌آموزان و ۷ درصد دیگر مدیران مدارس بودند و تنها یک درصد از عوامل ارتکاب تبعیض به دلیل جرایم خود مجازات شدند و بقیه مجازات نشدند.

سونیا زعفرانی، مدیر انجمن برابری علیه تبعیض می‌گوید که این انجمن از پنج سال پیش فعالیت‌هایی را در خصوص دانش‌آموزان و معلمانی که در نظام آموزش و پرورش این کشور به دلیل دین، ملیت، فرهنگ، نژاد یا دیگر دلایل مورد تبعیض واقع می‌شود، انجام داده است.

او می‌گوید که این انجمن طی پنج سال گذشته ۱۰۹۶ مورد تبعیض را شناسایی و ثبت کرده است.

طبق آمارهای رسمی کشور اتریش بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان دارد و مسلمانان این کشور در معرض اسلام‌هراسی گسترده و شدیدی قرار دارند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.