اسرائیل در جمع بزرگترین ناقضان حقوق کودکان

در گزارش سالانه سازمان ملل تل آویو ناقض بزرگ حقوق کودکان فلسطینی معرفی شد.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این گزارش به تاریخ ۶ مه ۲۰۲۱ روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه گردید و در آن آمده است که ۳۴۰ کودک فلسطینی در کرانه باختری، قدس و غزه در سال گذشته از اقدامات خشونت آمیز آسیب دیدند.

آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل نگارنده اصلی این گزارش اشاره می کند که حملات رژیم اسرائیل شامل دستگیری ۳۶۱ کودک فلسطینی می شود که ده ها نفر از آنها مورد خشونت فیزیکی نیروهای امنیتی تل آویو قرار گرفتند. این گزارش نشان می دهد که رژیم صهیونیستی ۸ کودک فلسطینی در کرانه باختری را به شهادت رسانده است.

بر اساس این گزارش، تل آویو در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۲۴ کودک فلسطینی را زخمی کرده که ۱۷۰ تن از آنها توسط گاز اشک آور و ۷۰ نفر از آنها توسط گلوله پلاستیکی زخمی شدند. گزارش سازمان ملل همچنین نشانگر این است که نیروهای اشغالگر صهیونیستی به ۲۶ مدرسه و بیمارستان و شهرک نشینان به ۴ مورد حمله کردند.

گزارش روزنامه تایمز اسرائیل مبنی بر این است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هنوز واکنشی را به این گزارش نشان نداده است.

به تازگی سازمان عفو بین الملل نیز پلیس اشغالگر رژیم صهیونیستی را به استفاده از اقدام های بی رحمانه علیه معترضان صلح طلب فلسطینی در قدس اشغالی محکوم کرده است.

عفو بین الملل پس از دریافت گزارش شاهدان و تجزیه و تحلیل ۴۵ فیلم و سایر رسانه های دیجیتال و همچنین مستندی از خشونت تل آویو که منجر به زخمی شدن صدها فلسطینی و کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله شد، دریافت که اقدام های پلیس رژیم صهیونیستی سرکوبگرانه و تبعیض آمیز بوده است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.