تاسیس مدرسه‌ای با هدف تبلیغ میانه‌روی توسط الازهر

مرکز توسعه آموزش دانشجویان بین‌المللی و خارجی در الازهر آغاز به کار مدرسه امام الطیب را اعلام کرد. این مدرسه به آموزش علوم قرآنی، حفظ و تجوید قرآن کریم و دیگر دانش‌های مرتبط با آن با رویکرد اسلام میانه‌رو اختصاص دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، مرکز توسعه آموزش دانشجویان بین‌المللی و خارجی در الازهر آغاز به کار مدرسه امام الطیب را اعلام کرد. این مدرسه به دانشجویان بین‌المللی که در یکی از مراکز تحصیلی در داخل یا خارج مصر ثبت‌نام کرده‌اند، اختصاص دارد و از چهارم ژوئیه سال جاری در مرکز مبلغان زن شروع به کار خواهد کرد.

مدرسه امام الطیب اولین مدرسه بین‌المللی از این نوع در سطح جهان است که مورد توجه ویژه شیخ الازهر قرار داشته و هدف آن گسترش تعالیم اسلامی میانه‌رو با تکیه بر قرآن و همچنین دانش‌های مرتبط با آن از جمله تفسیر و تلاوت آن خواهد بود. علاوه بر این تعالیم، پرورش انسان متناسب با شرایط معاصر و استفاده از پیشرفته‌ای صورت گرفته در بخش آموزش با تکیه بر شعار الازهر یعنی اعتدال نیز در دستور کار این مدرسه قرار دارد.

آموزش علوم قرآنی مختلف، مهارت‌های ارتباطی و قرائت‌های مختلف در سطوح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در مدارس هیئت‌های تبلیغی و همچنین ارائه مهارت‌های متعدد به دانشجویان بین‌المللی و آموزش زبان عربی به افرادی که به این زبان سخن نمی‌گویند، از جمله اهدافی است که برای این مدرسه در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، مرکز توسعه آموزش دانشجویان بین‌المللی با استفاده از روش جدیدی برای حفظ تو تجوید قرآن، با استقبال گسترده متقاضیان مواجه شده است. این مرکز که آغاز به کار آن از طریق وب‌سایت الازهر و دیگر شبکه‌های اجتماعی اعلام شد، تاکنون موفق به جذب ۱۲۰۰ دانشجو از داخل و خارج مصر شده است که به حفظ و تجوید قرآن علاقه‌مند هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.